99 Passat,sentralmodul komfortsystem,alt fusker:(

Anbefalte innlegg

problemer med at alt som tilhører komfortsystemet fusker.

alarm lever sitt eget liv.

får ikke åpnet bagasjeluke.

fjernbet.sentrallås virker ikke.

ingen av vinduene går opp/ned-

kommer IKKE inn på sentralmodul med vas 5052 apparat.

eneste som virker er sentrallås ved betjening av låssylinder i førerdør(ikke bakluke)

Noen hete tips?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komfortstyreenhet eller ledningsbrudd til denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er deff styreenhet i vindushevermotoren i førerdøra noe som går igjen på passat? (bytta en del av disse på skodaer)

får uansett sjekke for brudd irr i ledningnsett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styreenheten er en gjenganger ja, men husker ikke i farta om den sitter i vindushevermotoren på Passat.

Tror det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter en i hevermotoren som regel,og en svart boks under rattstammen en plass.

de jeg har bytta på skoda er som regel den i døra,men her tror jeg kanskje det er noe mere som spiller inn,redd for ei kortsluttning en plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemer med at alt som tilhører komfortsystemet fusker.

alarm lever sitt eget liv.

får ikke åpnet bagasjeluke.

fjernbet.sentrallås virker ikke.

ingen av vinduene går opp/ned-

kommer IKKE inn på sentralmodul med vas 5052 apparat.

eneste som virker er sentrallås ved betjening av låssylinder i førerdør(ikke bakluke)

Noen hete tips?:)

Hei!

Denne har nok komfortstyreenhet i en boks under gulvteppet på førersiden.

Lønner seg å sjekke ledningsbunten langs førerside/terskel mellom a-stolpe og b-stolpe. Her ligger det noen skjøter som ikke er særlig glad i fuktighet, og som ofte er helt grønne. Mener ihvertfall at det er en del røde/svarte eller røde/blå ledninger som går sammen i en sånn skjøt, så kan det være litt enklere å finne. Må sprette av teipen på ledningspakka, og rundt disse skjøtene er det også svart teip. Kan være lurt å begynne litt bak der ledningene fra komfortstyreenhet går inn i ledningspakka, og sprette opp både litt framover og bakover. Sjekk også godspunktet i framkant i gulvet, og evt. stikkere/kontakt inn på styreenhet hvis du ikke finner noe i skjøtene.

Håper dette kan være til hjelp :)

mvh Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut feilen nå eller? har samme problem på min pasat99mod men det hjelper ikkje å skifte styreenhet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda,opp med teppet på førersida,så var det 3 skjøter der som ikke var noe godt isolert. i ledningsnettet,så der hadde det irret,fikset koblingene og alt funket helt topp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noe samme problem på min 99 passat..

Her lever sentrallåsen sitt eget liv. Jeg låser bilen, mens etter en stund låser den seg opp og ruller ned alle vinduene av seg selv..

Problemet forsvinner når jeg kobler vekk førerdøren...

Har byttet låsekassen uten hjelp, og sjekket ledningene mellom døren og inn i bilen til ingen nytte..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter på denne jeg, da en kollega av meg har tilsynelatende samme problem på sin Passat 3B.

Saken er at Møller har allerede konstatert konstant feil på styreenheten for alarmen, og skulle ha 10.000,- for å bytte denne inkl. ledningsnett.

Dette blir selvsagt ikke aktuelt, men spørsmålene er:

-Kan hun bruke en brukt enhet fra et huggeri?

-Er det koding på disse, så de må/kan kodes om igjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.