Hvordan stramme håndbrekk på golf 4

Anbefalte innlegg

Hei.

Som tittel sier så trenger jeg å vite hvordan jeg strammer håndbrekket mitt, jeg vet ikke om det er wire eller om dette er noe olje greier.

Skjedde etter at jeg byttet skive og klosser bake, fikk hjelp med det. Men hvordan gjør jeg dette, er det noe inne ifra eller gjør jeg dette bak bilen?

Det er en golf 4 1.6

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noe svar på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at håndbrekken strammer seg når man skrur inn stempelet til kaliper'n ved bytte av klosser?! Mulig jeg ikke helt skjønte spm ditt.... Ble håndbrekken slakk etter bytte av klosser og skiver? Altså... den var fin før bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan stramme den på håndbrekket inne i bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var fin før jeg skiftet bremser ja, etter det så har den blitt slakk. og ja, vi måtte presse inn stempelet når vi skiftet klosser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var fin før jeg skiftet bremser ja, etter det så har den blitt slakk. og ja, vi måtte presse inn stempelet når vi skiftet klosser.

Mulig det har blitt noe krøll der.... åssn verktøy brukte du/dere til å presse inn stempelet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjøpte et sånt verktøy som man skal bruke, men tror det som espen sier over her kan være til stor hjelp. skal se etter dette i morgen:) men jeg kan egentlig selv tenke meg at det er noe med stempelet som ikke er slik det skal være, siden dette var stramt før jeg skifta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trå inn bremsepedalen og "pump" med håndbrekket... tar ett par minutters hard jobbing ;)

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.