Til tider tungstartet 2,5TDI V6 AKE

Anbefalte innlegg

Hei: vinke :

Min A6 2,5 TDI ake er til tider litt tregstartet på halvvarm motor. Må gjerne skinne opptil 3 ganger så lenge før den starter. Dette oppdaget jeg etter Kammer og løftere ble byttet. Verkstedet som utførte oppdraget har sett på den igjen uten å finne ut noe, det er ingen feilkoder på motoren.

De mente det kunne være normalt på motorer som har gått så langt(182tusen) Glødelampen lyser i ca 1 sekund før jeg prøver.

Den starter alltid på over natten kald motor.....

Noen som har noe tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenings tidspunkt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glødeplugger slik var det på en bil e hadde og den var gått 220

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være noe tennings greier....

Glødepluggene ble skiftet feb 06, men det kan jo være en som er def....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan det vere, vist det er likt som på litt eldre tdi vp pumpe at det er lekasje i pumpe huset så at den lekker tilbake diesel når den er varm. Men det kan ofte fikses med litt til straming.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers kan det vere, vist det er likt som på litt eldre tdi vp pumpe at det er lekasje i pumpe huset så at den lekker tilbake diesel når den er varm. Men det kan ofte fikses med litt til straming.

Å okei, skal få med meg broderen å se på ILA helgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I de temperaturene vi har ute nå så gløder ikke motoren, så et visst antall defekte glødeplugger har ingen betydning.

Dersom motoren ikke er mishandlet med lange oljeskiftintervaller så er da 182.000 km nesten som ny motor å regne, så den skal starte på et blunk. Foruten relativt ny dieselpumpe så har min V6 tdi gått over 300K og fyrer momentant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I de temperaturene vi har ute nå så gløder ikke motoren, så et visst antall defekte glødeplugger har ingen betydning.

Dersom motoren ikke er mishandlet med lange oljeskiftintervaller så er da 182.000 km nesten som ny motor å regne, så den skal starte på et blunk. Foruten relativt ny dieselpumpe så har min V6 tdi gått over 300K og fyrer momentant.

Den gikk på LongLife olje de to første årene i Tyskland. Jeg skal kontakte verkstedet som skiftet kammene imorgen å klage atter engang: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gje ein lyd om kordan det går da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gje ein lyd om kordan det går da

Ja, det skal jeg. Skal inn med bilen neste uke. Skal sjekke det du nevte i første innlegget ditt her, da skal de sjekke tenning/innsprøytnings tidspunkt. Har også fått PM av en VAG mekaniker som mente det kunne være noe krøll med tenning/innsprøytnings tidspunktet. Er visst lett å bomme litt på med i forbindelse med kambytte.

Håper de finner ut av det.

Forresten: Hvis det viser seg å være feil med tenning/innsprøytnings tidspunktet, er det sånn en hører på motorgangene? Jeg syntes jeg hører litt med diesel lyd på mellom 1000-2000 RPM....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan sikkert høre det om du har veldigt god hørsel og hører på ein likedan motor på tomgang med samme motortemp.

Men skal vere ganske kurant og finne det ut med VAG-COM. Har gjort denne jobben tidligere og vil sei som du nævner selv at det er lett for at tenninga kan komme litt posisjon. Men er ganske enkelt og fikse vist det er problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har Auto-Sentrum funnet ut at diesel pumpen var litt feiljustert, det var visst ikke snakk om mye men litt. Har fått time over ferien til å fikse det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann, etter verkstedet justerte pumpen ble det bra:) Den var 3mm feil, men verkstedet sa det ikke skulle ha noe å si, men det hadde altså det:)

Så denne motoren/pumpen er veldig ømfintlig på justeringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.