#1 Skrevet Juli 10, 2008 Hadde bilen inne hos det lokale Audi-verkstedet pga lysende airbaglampe, og de kunne fortelle meg at jeg måtte skifte styreenheten for airbag. Denne feilen oppstod i vinter da det var ganske kaldt. Jeg mistenker at det kan ha noe med dette å gjøre... Delen koster visstnok 6.027,-. Med ca 2 timers arbeid med å bytte kommer dette fort på 8.000,- Men... Er det virkelig ikke mulig å mixe og trixe litt med vagcom eller noe, slik at man ikke behøver å skifte styreenheten?? Leste en gang på et dansk forum ett eller annet sted at det var en kar der som slettet alle feilkoder; til og med 65535. Er det noen som kan hjelpe meg med å komme på billigere alternativer enn å svi av nesten 10k på en "unødvendig" feil? Kan man få tak i slike brukte styreenheter hos NBS eller lignende? Jeg har ikke delenr. for hånden, om noen gidder å finne ut av det er jeg evig takknemlig (EDIT2: Stemmer det at nummeret er 4B0959655G?) Bilen er en '99 A6 2,4 Avant Quattro Feilen var som følger: 65535 000 styreenhed defekt Sporadisk Hadde også en mindre feil: (Denne har jeg hatt før) 01219 032 Tændsats til sideairbag bagi, førerside-N201 Modstandsværdi for høj Sporadisk EDIT: http://www.carprog.net/vwair.html Kan dette være noe? Noen som har slikt?? Finner flere sider som reklamerer for slike produkter... Må da finnes?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2008 De fikk ikke sletta feilen eller? typisk med sånne "styreenhet defekt Sporadisk" feil på VAG. I de fleste tilfeller har de null betydning. men om du ikke får den vekk, så er det jo mulig den må skiftes. Er ikke den andre feilen som er skyld i at lampen kommer på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 10, 2008 De fikk ikke sletta feilen eller?typisk med sånne "styreenhet defekt Sporadisk" feil på VAG. I de fleste tilfeller har de null betydning. men om du ikke får den vekk, så er det jo mulig den må skiftes. Er ikke den andre feilen som er skyld i at lampen kommer på da? De fikk ikke sletta feilen nei... Den andre feilen har jeg slettet (med hjelp) tidligere med Vagcom, så den er nok grei. Men 65535-feilen fikk vi ikke til med vagcom. Det ligner på at denne feilen kan komme ved for lav spenning (typisk om vinteren). Og når den først er registrert er det tilsynelatende umulig å slette den. Selve feilen har nok egentlig null betydning, men såvidt jeg har forstått vil ikke airbagene fungere ved et eventuelt sammenstøt så lenge lampa lyser. Det vil jeg si har litt betydning.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 10, 2008 Få årna deg en brukt styreenhet fra en lokal høgger eller ebay. Det skal nok gjøre susen! Og korrekt.... airbagene dine er "inaktive" sålenge du har denne feilen ja! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 10, 2008 Mye mulig jeg kan hjelpe deg, men jeg ser du bor et stykke unna... Send evt. en pm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...