#1 Skrevet Juli 10, 2008 Hei! Er det mulig å skru av frontstykket, eller må det skjæres av? Er strengt tatt ikke nødvendig å ta av for min del, men om det hadde vært "piece of cake" så hadde det forenklet innmonteringen av motor noe. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 10, 2008 Saavidt jeg vet er det ikke mulig aa ta av fronten paa noen type 81/85 uten aa kappe, og det vil man jo helst ikke gjoere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2008 Eneste mulighet er å borre ut sveisepunktene.. mener det er 3 punkt inn i hver rammevange. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2008 Har tatt ut og inn motor fra urquattro to ganger, både med og uten kasse, og det er ingen problem å gjøre dette uten å demontere/kutte i fronten. Det eneste som må til er en stor jekk, noen støttebukker, og en motorløfter. Og endel lirking selvfølgelig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2008 Har tatt ut og inn motor fra urquattro to ganger, både med og uten kasse, og det er ingen problem å gjøre dette uten å demontere/kutte i fronten. Det eneste som må til er en stor jekk, noen støttebukker, og en motorløfter. Og endel lirking selvfølgelig Jeg har løftebukk og masse europaller, så gikk veldig fint å ta motoren ned. Regner med det går bra å få den opp igjen også...men var for å få litt mer rom å gå på at tanken om å ta av fronten falt meg inn. Dog, å borre ut sveisepunktene og risikere at spennet i fronten blir svekket er jeg ikke særlig interessert i. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2008 Jeg har løftebukk og masse europaller, så gikk veldig fint å ta motoren ned. Regner med det går bra å få den opp igjen også...men var for å få litt mer rom å gå på at tanken om å ta av fronten falt meg inn. Dog, å borre ut sveisepunktene og risikere at spennet i fronten blir svekket er jeg ikke særlig interessert i. Mvh EW Samme måten ble det gjort på her og, den ene gangen hvertfall. Siste gangen tok jeg den ut fra oppsiden, men da sto kassen igjen. Uansett kan det være greit å slippe å kappe og sveise i noe som i utgangspunktet er bra, for sjansen for å få problemer med rust der du har sveist blir jo ikke mindre etter en sånn jobb Skrudde du av innsug- og eksosmanifold før du tok den ut, eller sto de på? Er jo som kjent rimelig trangt på den siden av maskinen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2008 Samme måten ble det gjort på her og, den ene gangen hvertfall. Siste gangen tok jeg den ut fra oppsiden, men da sto kassen igjen. Uansett kan det være greit å slippe å kappe og sveise i noe som i utgangspunktet er bra, for sjansen for å få problemer med rust der du har sveist blir jo ikke mindre etter en sånn jobb Skrudde du av innsug- og eksosmanifold før du tok den ut, eller sto de på? Er jo som kjent rimelig trangt på den siden av maskinen.. Tok ut girkasse og motor i ett. Løftet opp bilen, satte en stabel paller under, senket bilen så motor og gir lå stødig på pallene før jeg løftet bilen videre opp - motor og girkasse lå igjen på pallen. Hadde tatt av alt rundt motoren omtrent, også innsug og eksosmanifold, men planen er å montere alt før jeg setter den inn igjen. Unntatt ledningsnett og div. slanger så er motorrommet tomt. Å montere eksos- og innsugsmanfold etter at motoren er satt inn blir egentlig ganske kronglete synes jeg, så håper det går Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...