Demontere front, urquattro

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er det mulig å skru av frontstykket, eller må det skjæres av? Er strengt tatt ikke nødvendig å ta av for min del, men om det hadde vært "piece of cake" så hadde det forenklet innmonteringen av motor noe.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Saavidt jeg vet er det ikke mulig aa ta av fronten paa noen type 81/85 uten aa kappe, og det vil man jo helst ikke gjoere.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste mulighet er å borre ut sveisepunktene.. mener det er 3 punkt inn i hver rammevange.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ut og inn motor fra urquattro to ganger, både med og uten kasse, og det er ingen problem å gjøre dette uten å demontere/kutte i fronten.

Det eneste som må til er en stor jekk, noen støttebukker, og en motorløfter.

Og endel lirking selvfølgelig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt ut og inn motor fra urquattro to ganger, både med og uten kasse, og det er ingen problem å gjøre dette uten å demontere/kutte i fronten.

Det eneste som må til er en stor jekk, noen støttebukker, og en motorløfter.

Og endel lirking selvfølgelig :)

 

Jeg har løftebukk og masse europaller, så gikk veldig fint å ta motoren ned. Regner med det går bra å få den opp igjen også...men var for å få litt mer rom å gå på at tanken om å ta av fronten falt meg inn. Dog, å borre ut sveisepunktene og risikere at spennet i fronten blir svekket er jeg ikke særlig interessert i.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har løftebukk og masse europaller, så gikk veldig fint å ta motoren ned. Regner med det går bra å få den opp igjen også...men var for å få litt mer rom å gå på at tanken om å ta av fronten falt meg inn. Dog, å borre ut sveisepunktene og risikere at spennet i fronten blir svekket er jeg ikke særlig interessert i.

 

Mvh

EW

 

Samme måten ble det gjort på her og, den ene gangen hvertfall. Siste gangen tok jeg den ut fra oppsiden, men da sto kassen igjen.

Uansett kan det være greit å slippe å kappe og sveise i noe som i utgangspunktet er bra, for sjansen for å få problemer med rust der du har sveist blir jo ikke mindre etter en sånn jobb :)

 

Skrudde du av innsug- og eksosmanifold før du tok den ut, eller sto de på?

Er jo som kjent rimelig trangt på den siden av maskinen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme måten ble det gjort på her og, den ene gangen hvertfall. Siste gangen tok jeg den ut fra oppsiden, men da sto kassen igjen.

Uansett kan det være greit å slippe å kappe og sveise i noe som i utgangspunktet er bra, for sjansen for å få problemer med rust der du har sveist blir jo ikke mindre etter en sånn jobb :)

 

Skrudde du av innsug- og eksosmanifold før du tok den ut, eller sto de på?

Er jo som kjent rimelig trangt på den siden av maskinen..

 

Tok ut girkasse og motor i ett. Løftet opp bilen, satte en stabel paller under, senket bilen så motor og gir lå stødig på pallene før jeg løftet bilen videre opp - motor og girkasse lå igjen på pallen. Hadde tatt av alt rundt motoren omtrent, også innsug og eksosmanifold, men planen er å montere alt før jeg setter den inn igjen. Unntatt ledningsnett og div. slanger så er motorrommet tomt. Å montere eksos- og innsugsmanfold etter at motoren er satt inn blir egentlig ganske kronglete synes jeg, så håper det går :)

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.