215/40R17 passer fint på Audi 80 B4?

Anbefalte innlegg

Viper Rial er vel ca cerdens kjedeligste felger?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viper Rial er vel ca cerdens kjedeligste felger?: klø :

 

Passer vel bra til verdens kjedeligste fyr? : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40-17 er kjempe fint på B4. har det på min og hadde det på gammle bilen til dama og (også B4) ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det passer IKKE paa B4, det er ALT for smaatt, speedometeret blir helt feil, det ser dumt ut og det er definitivt ikke lovlig. Paa en B3 er det derimot fint, men paa en B4 maa man ha minst 215/45-17, helt 225/45-17 for aa faa riktig rulleomkrets.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for noe tull.. har hatt dette godkjent på en 95 mod audi 80 avant. Det skiller 4.8% i rulleomkrets ifra 195/50-15 som er org. og da er det innenfor +- 5% som er maks godgjent avvik;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/50-15 paa en B4? Standard paa en B4 er 195/65-15 og 205/60-15 avhengig av motor og understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, greit nok, men det ser ihvertfall usannsynlig dumt ut saa lenge bilen ikke er senket minst 50 mm, speedometeret vil ogsaa vise helt feil. Bensinforbruket oeker og toppfarten blir lavere. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror jeg går for de, skal senke bilen etterhvert uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Naar bilen ikke er senket kommer man omtrent til aa faa plass til hodet mellom hjulet og skjermen, fordi hjulet er saa alt for lite..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enig med Eyvind ang senk. er bilen orginal høyde så ser 215/45-17 mye bedre ut;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal senke 40/40 eller 60/40 etterhvert uansett, men hva anbefaler dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal senke 40/40 eller 60/40 etterhvert uansett, men hva anbefaler dere?

 

Jeg hadde 60/40 senk på min coupe (samme som b4 sedan) og det passet veldig bra med 225/45-17. 215/40 ville blitt alt for lite...så med mindre du går for 80/80 eller noe enda mer ekstremt ville jeg heller gått for 215/45 enn 40-profil, og eventuelt også vurdert enda mer bredde på dekkene. (tallet 40 eller 45 f.eks angir høyde på dekksiden i prosent av dekkbredden).

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.