Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg ny bil. Jeg hadde forventa at den skulle gå mye bedre enn den gjør. Det er liksom ikke noe bunndrag. Hadde forventa at en 1.8t ajl motor skulle gå bedre. Hadde trossalt bare 1.6 tidligere. Noen som vet hva som kan være galt, eller er det bare jeg som har for høye forventninger ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta å få sjekka den med Vag-com..

Men kan jo godt hende du hadde for store forventninger også. Jeg syns ikke dem går noe spes orginalt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du skriver TQS er det 190hk? Av en eller annen merkverdig grunn går de dårligere enn en vanlig 163hk, merkverdig men sant. Skjønner pokker ikke hva det er. Var på jakt etter en for videre tuning, men handlet en 163 da jeg aldri ble komfertabel med den 190hk. Den går som en 1,8 uten turbo :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har motoren med 180hk org, 2001mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke rare bunndraget i en 1.8l da. Er jo ikke drag i hele tatt før turtallet er høyt nok til at turboen lader skikkelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm har kjørt en slik tidligere og den var faktisk ganske frisk til å ha "bare" 180 hk, tror jeg ville fått noen til å ta diagnose på den:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo ikke rare bunndraget i en 1.8l da. Er jo ikke drag i hele tatt før turtallet er høyt nok til at turboen lader skikkelig.

vel, syns de er helt greie jeg. Kan ligge i høyt gir i lav hastighet og å godt bunndrag fra 2300 og hele veien opp registeret. Syns ikke det er gale sammenlignet med mange andre små motorer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, syns de er helt greie jeg. Kan ligge i høyt gir i lav hastighet og å godt bunndrag fra 2300 og hele veien opp registeret. Syns ikke det er gale sammenlignet med mange andre små motorer

Sammenlignet med andre små motorer som også har dårlig bunndrag så er vel ikke 1.8 noe verre nei;) Var tenkt som svar til at han ikke synes at det var noe særlig mere bunndrag enn i 1.6 som han hadde før. Noe som ikke er så rart da 1.6l sannsynligvis var en sugemotor og 1.8l turbomotor har ikke noe særlig mye mere bunndrag enn 1.6 litern før turboen begynner å lade.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må opp i 4-5000tusen for å merke noe til drag. Hører man svak dump lyd på slike biler med org luftfilter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må opp i 4-5000tusen for å merke noe til drag. Hører man svak dump lyd på slike biler med org luftfilter ?

Da er det noe galt med bilen din. Skal vel lade fra 2300 og oppover? Husker ikke nøyakltig når turboen slår inn på disse. Virker jo nesten som om turboen din ikke lader i hele tatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner å lade på 2300, lader maks fra 3000 ca

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan være årsak til dette da ? Bilen virker helt i orden. Ingen ulyder, starter lett osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan være årsak til dette da ? Bilen virker helt i orden. Ingen ulyder, starter lett osv.

Defekt N75 ventil (styrer turbotrykket), eller sprekk i en slange er to gjengangere. Ta å få lest ut feilkoder, tipper du finner noe da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen gått langt da.. kan jo vær turboen er sliten da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm da må du nok få koblet på vag com å sjekke om der er noen feilkoder.. vanlig er jo n75 og lmm da så kan jo skifte de to å se om den går bedre..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ene ledninga til magnetventilen som var røket. Nå går det vesentlig bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde du det var en racecar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde du det var en racecar?

Vil tro det! Lær han hva som er en racecar Sigmund! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, Le mans neste år satser jeg på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defekt N75 ventil (styrer turbotrykket), eller sprekk i en slange er to gjengangere. Ta å få lest ut feilkoder, tipper du finner noe da.

N75 er INGEN gjenganger, det er noe dere forumbrukere har fått for dere. Den er skuddsikker... 99,9% sannsynelighet at noe annet har gått enn den!

Sigmund: Racecar er det ikke, familie bil ;) Men jeg kjører fra deg og viperen på bane i den fortsatt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8 går "godt" mellom 2000-5000 rpm, over dette er den død... 1.8t er skrytt opp i dagene, men det er pga stort potensiale i motoren. Orginal er k03 snurra svakere enn kupevifta på fult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.8t er skrytt opp i dagene, men det er pga stort potensiale i motoren.

ER denne motoren skrytt opp i dagene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 er INGEN gjenganger, det er noe dere forumbrukere har fått for dere. Den er skuddsikker... 99,9% sannsynelighet at noe annet har gått enn den!

Den sannsynlighetsregningen der hadde stått til stryk på barneskolen. Den er en gjenganger, men da som oftest på trimmede motorer. Jeg sa ikke at det VAR den, mente bare at den var verdt å sjekke. Nå viste det seg altså at det var ledninga til den som var gåen så tipset mitt var ikke så dårlig, var det vel?;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ER denne motoren skrytt opp i dagene?

Ja, vil jo si det spesielt av de som ikke kan så mye om vag motorer. Tror at de går som en kule og mange hundre hester. Og de kan de med modifikasjoner:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.