Anbefalte innlegg

eg skal vrake den eine jettaen min og den har takluke, men den som eg holder å fikse har ikkje.

er det vanskelig å skifte om taket på desse??

begge er 4-dørs.

er det bare å kappe av taket ved stolpane og passe på at alt er beint og sveise på igjen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det beste er å borre ut sveise punkta, og kunn ta av takplata, mye mindre sparkling og d blir bedre:)

lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at stolpene er 3-delte, så skal du kappe stolper må du kappe "luker" for så å kappe midtdelen midt i luka.

Da får du sveisa midtdelen før du lukker luka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte meg det det var 3 delte. men har som Marius seier, at bate ta av plata og la skallet til taket så igjen. prøve først på vraket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kansje greiest og enklest og minst arbeid om du går ca 10 cd ned på både a-b-c stolpen og skjøter dem inn der m-"lokk".. skjærer av ca 20 cm av den ytre plata og tar vare på det.. også deler du mitre i senter av det "lokket" 10 cm fra kappet også gjør du omtrentlig dt samme m den indre som ytre,, også er bare og måke på m owatrol og tectyl innv i stolpene, så er dt ihvertfall mye mindre sjangse fo og få rust enn om du skal sveise alle de punktene som er rundt.. vil jeg tro da...

: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det beste er å borre ut sveise punkta, og kunn ta av takplata, mye mindre sparkling og d blir bedre:)

lykke til:)

 

Dette er den beste løsningen. Fikk gjort akkuratt dette på en golf 2 jeg hadde. Betalte 4000 for å få jobben gjort på et karrosseriverksted. Er en del år siden så det er vel dyrere i dag....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel kansje greiest og enklest og minst arbeid om du går ca 10 cd ned på både a-b-c stolpen og skjøter dem inn der m-"lokk".. skjærer av ca 20 cm av den ytre plata og tar vare på det.. også deler du mitre i senter av det "lokket" 10 cm fra kappet også gjør du omtrentlig dt samme m den indre som ytre,, også er bare og måke på m owatrol og tectyl innv i stolpene, så er dt ihvertfall mye mindre sjangse fo og få rust enn om du skal sveise alle de punktene som er rundt.. vil jeg tro da...

: klø :

 

 

Er vel ikke helt enig der... er store muligheter for å få ting feil på den måten, med tanke på døråpninger ruteåpninger etc. Samt at du får et svakere punkt på stolpene. Det beste er som nevnt å bytte bare takplata, da passer den bare på ett sted. Takplata kan feks limes på plass hvis man er nøye med renskjæringa... Om det er enkelt er en annen sak....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.