#1 Skrevet Juli 10, 2008 Byttet vannpumpe idag på min Audi 80 med 2,3E-maskin. Gjorde alt det vanlige av å sette motoren i øvre dødpunkt, kilereimer av, spennhjul spent vekk og registereima til slutt. Da jeg skulle starte bilen igjen begynte den å tikke (ventiltikking vil jeg tro) noe forferdelig: bh : Bilen min har aldri tikket før: mad : Kan det være noe som har skjedd under byttet? Hva kan jeg gjøre for å få det til å forsvinne? (Jeg vet at å bytte olje og ventiløftere fjerner problemet, men er liksom så rart at dette plutselig skulle komme rett etter jeg har byttet vannpumpe.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 11, 2008 Høres jo veldig ut som om reima står en tann feil da... Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 11, 2008 Høres jo veldig ut som om reima står en tann feil da... Jan Brede Enig, jeg har opplevd det sammen selv ved bytte av reg.reim. 1 tann feil så åpner ventilene for seint eller tidlig, og man kan få tikking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 11, 2008 mh, jeg tenkte på det samme, men bilen er helt fint å kjøre. Ikke noe tap av effekt eller noe: klø : kanskje jeg skulle tatt en ny titt på merkene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 11, 2008 mh, jeg tenkte på det samme, men bilen er helt fint å kjøre.Ikke noe tap av effekt eller noe: klø : kanskje jeg skulle tatt en ny titt på merkene... Fort gjort å bomme med en tann. Utrolig irriterende, slesielt om det er kronglete å komme til reima. Åpner ventilene sent eller tidlig, husker ikke helt: klø :, så bilen virke sprekere til og med, men problemet at bare at ventilene brenner i stykker til slutt: dum : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 11, 2008 Fort gjort å bomme med en tann. Utrolig irriterende, slesielt om det er kronglete å komme til reima. Åpner ventilene sent eller tidlig, husker ikke helt: klø :, så bilen virke sprekere til og med, men problemet at bare at ventilene brenner i stykker til slutt: dum : Uff, da får jeg gå ned å åpne faenskapen en gang til da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 11, 2008 Tror det samme har skjedd hos meg.. har akkurat byttet reg.reim. Fyrte opp igjen bilen og da tikket den noe jævlig, og den har aldri tikket i det hele tatt. Har byttet dyser og så tenkte at det kanskje var de som tikket, men bilen gikk også litt ujevnt på tomgang så vil tro at reima står en tann feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 11, 2008 Mhh, dette var snodig...i dag tikket den ikke i det hele tatt:confused: Kan det være mulig at det kanskje var en av ventil-løfterne som hadde hengt seg opp i går: klø : Jeg tok uansett opp registeret på nytt i dag, demonterte og monterte, så nå er det tilbake til slik det var ihvertfall:) (Strammehjulet lagde også en lyd, løsnet litt og strammet til dette, godt som gull igjen;)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 4, 2008 Tikkinga ga seg hos meg også forresten, sikkert ventilløfterne ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...