#1 Skrevet Juli 11, 2008 hallo. driver å monterer en bankesensor indikator på s4 2,2 motoren min, og i monteringsanvisningen står det att man kan koble den inn på den sensoren som allerede sitter org. på motoren. hvem av de bør jeg koble meg inn på da?? 1 eller 2?? står også att jeg kan bruke en egen. hvor bør man da montere den? foresten denne jeg driver å monterer: http://www.turbofun.no/product/451879/TurboXS_TurboXS_Knock_Lite.html mvh jørgen borge 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2008 ingen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2008 Det ser ut for meg som att det der rett og slett er ett lys som varsler ved bank i motoren og de mener vel da att man skal bruke orginal bankesensor for og drive denne og det burde da være ett koblins skjema med den ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2008 Mener Espen Wethe har montert dette på RS2`en sin, send han en pm og hør hvordan han koblet den:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2008 Det ser ut for meg som att det der rett og slett er ett lys som varsler ved bank i motoren og de mener vel da att man skal bruke orginal bankesensor for og drive denne og det burde da være ett koblins skjema med den ? ja, følger med koblingskjema, så det går fint. men er ike alle motorer som har 2 sensorer, så hvem skal jeg koble den inn på?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2008 Mener Espen Wethe har montert dette på RS2`en sin, send han en pm og hør hvordan han koblet den:) takker og bukker. sendte han en pm nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 14, 2008 takker og bukker. sendte han en pm nå Jess, denne kan anbefales. Greit å ha (selv om det blir mindre bruk for den nå som jeg kommer til å pøse på med E85:)). Shiftlight funksjonen er hendig. Lett å gå i sperra når det booster som verst i 1. og 2.gir.. Jeg la min inn i den venstre av de tre midtre luftedysene, slik at den er usynlig, men jeg ser lysblinket gjennom gitteret. Koblet til ledning til pin 11 på ECU (fra G61 som er bankesensor for sylinder 1-3), jord koblet jeg til ledningen som går til pin 10 og til ledningen fra pin 40, som er rpm signal til turteller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 14, 2008 Mine erfaringer med denne er at den er vanskelig å justere riktig inn, ikke alltid like lett å skille "bankingen" fra støy. På en WRX var den helt umulig, kom fram til at det var boxermotorens oppbygning som gjorde den overfølsom... Beste er et trenet øre og stetoskop.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 15, 2008 Mine erfaringer med denne er at den er vanskelig å justere riktig inn, ikke alltid like lett å skille "bankingen" fra støy. På en WRX var den helt umulig, kom fram til at det var boxermotorens oppbygning som gjorde den overfølsom... Beste er et trenet øre og stetoskop.. Er det denne (Knocklite) du testet eller var det Knocklink? Knocklite tar også RPM input, og lagrer først støybildet ved forskjellige turtall. Jeg har en Knocksense i Golfen som lyser opp ved høyt turtall, pga motorstøy. Men Knocklite'n i RS2'en gjør ikke det. At de funker er det ingen tvil om. Golfen er 11:1 og Knocksense flasher flittig på alle turtall med 99 oktan, men med E85 flasher den kun på høyt turtall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 15, 2008 Var nok Turbo XS Knocklite, fungerer greit som shift light da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...