#76 Skrevet Juli 16, 2008 Har de ikke teknisk kontroll før de går ut på banen?Dårlig bremsevæske skal jo bli oppdaget her? Hallo, det er gatebil det er snakk om.. Bremsevæske skjekker de ikke. Risikerer jo å få mindre showbiler ut på banen da, og det går jo ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Juli 16, 2008 gjikk mye penger tapt der gitt, va det ein norsk bil med skilt og? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Juli 16, 2008 Sjekker ikke slik før kjøring tydeligvis. Det de er mest ivrige på å sjekke er vel lys, om batteriet sitter godt, stoler og belter. Norsk bil med skilter ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Juli 16, 2008 Dette skjønner ikke jeg. Står at Tommy Schönberg er 38 år på forumet i dag, og dette bildet er tatt på gatebil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Juli 16, 2008 Ligna veldig på Dymag felger på den Porschen.........(felger med magnesium-senter å karbon resten=svindyre felger) De tar jeg gjerne Stemmer Pål, var oppe å kikka på bilen rett etterpå og felgene så hele ut, men de har vel fått noe bank:) Svææære design tek bremser var det også, fylte hele felgene både bak og framme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Juli 16, 2008 ka va det med den plomerøde som åg på taket der? såg ut som det va langs vegen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Juli 16, 2008 Tror det var en polakk som hadde klart å kjøre ut i fyll/rusa. Fotografen som møtte på denne bilen på vei hjem fra Rudskogen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Juli 16, 2008 Stemmer Pål, var oppe å kikka på bilen rett etterpå og felgene så hele ut, men de har vel fått noe bank:) Svææære design tek bremser var det også, fylte hele felgene både bak og framme.Faen da....skrudde du ikke de av ??? Så ut som bremsene ikke var av den minste sorten heller nei. Skummelt å se hvor langt den Porscha kom seg........ Syns å huske sandfella i enden er litt lengde på jeg ?? Men den Porscha er vel heeelt flat under så den seila vel glatt over den sandfella. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Juli 16, 2008 Har de ikke teknisk kontroll før de går ut på banen?Dårlig bremsevæske skal jo bli oppdaget her? Sikker på at det var det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Juli 16, 2008 Faen da....skrudde du ikke de av ??? Så ut som bremsene ikke var av den minste sorten heller nei. Skummelt å se hvor langt den Porscha kom seg........ Syns å huske sandfella i enden er litt lengde på jeg ?? Men den Porscha er vel heeelt flat under så den seila vel glatt over den sandfella. Den sandfella er ikke sååå lang. Litt mer overaska over at den vippa over vollen jeg: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Juli 16, 2008 Den sandfella er ikke sååå lang. Litt mer overaska over at den vippa over vollen jeg: klø :Ok,huska feil jeg da. Men at den pløyde gjennom sandfella,en dekkbarriere (selv om den så liten ut) over en voll,gjennom et skilt å landa 2-3 meter nedi der så sier det litt. Mon tro hva som skjer når den første dødsulykka skjer på Gatebil. Ser ut som det blir mer å mer texas å biler med masse hester å kanskje ikke verdens beste bremser/understell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Juli 16, 2008 Så jo audier med ca 600hk og 269mm skiver foran og 245x10 uventilert bak. Klart det kommer til å skje noe, men rudskogen i år virka greit nok. Kjøringa er på eget ansvar:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Juli 16, 2008 Ok,huska feil jeg da. Men at den pløyde gjennom sandfella,en dekkbarriere (selv om den så liten ut) over en voll,gjennom et skilt å landa 2-3 meter nedi der så sier det litt. Mon tro hva som skjer når den første dødsulykka skjer på Gatebil. Ser ut som det blir mer å mer texas å biler med masse hester å kanskje ikke verdens beste bremser/understell. nå ser det ikke ut som bra understell og bremser hjalp den porscha mye da desverre:o masse motor, bra udnderstell, bra dekk osv gjør jo bare at det går enda fortere før bilen går av banen da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Juli 17, 2008 Den sandfella er ikke sååå lang. Litt mer overaska over at den vippa over vollen jeg: klø :Sandfellene på Rudskogen er jo berre ein vits, ein bil sprett jo berre over dei. Våler derimot, dei har skikkelige sandfeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Juli 17, 2008 Dette skjønner ikke jeg. Står at Tommy Schönberg er 38 år på forumet i dag, og dette bildet er tatt på gatebil... Hvem bryr seg var min tanke da jeg så bilde.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Juli 17, 2008 de demonterer jo ikke klossene å analyserer kvaliteten på belegget heller?det er jo i utgangspunktet sjåførens ansvar å forsikre seg om at bremsevesken er i orden,noe den helt klart kunne vert selv om bremsene ble borte.problemet som sjaførene utenom extrem bør tenke på er at det er mengden runder som er problemet veldig ofte,hvis man legger inn et par rolige runder innimellom å lar bremsene kjøle seg luker man bort de fleste tilfeller av koking.vanlige sport bremseklosser takler ikke ren banekjøring i runde etter runde da friksjonen ofte er for høy og som medfører enorm varmeutvikling som igjen medfører koking på selv helt ok ny gate bremsevæske,rudskogen er verst da den krever mye bremsing og hyppig bremsing for vanlige gatebiler.Med løpsbiler type extreme derimot er mantorp værre da det er mye høyhastighets bremsing der som virkelig klår på bremsevæsken.bare noen tanker fra meg og det er spesielt type sportsbil ala porsche som ofte blir kjørt 15-20 runder i strekk med masse bremsing men type turbo biler ala audi ofte bare blir pisket en 5-10 runder i slengen og slipper dermed unna bemsesvikt tross mye dårligere bremser i utgangspunktet:) Har de ikke teknisk kontroll før de går ut på banen?Dårlig bremsevæske skal jo bli oppdaget her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Juli 17, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Juli 17, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Juli 18, 2008 syntes den lille leppa forran på frode jørgensen sin i år gjorde skikkelig susen : rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Juli 18, 2008 Ligger mye bra bilder her: http://www.coffe.dk/gallery/cars08/080711-13_gatebil_rudskogen/index.html Ikke meg som har tatt de da, fant linken på gatebil.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Juli 19, 2008 Hehehe. Det kan være fullt mulig: flau : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet Juli 19, 2008 Mine bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Juli 19, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet Juli 19, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet Juli 19, 2008 Føler du deg støtt, så kan vi vel fortsette diskusjonen på Rudskogen treffet. Kommer vel til å bli i lattermild form der også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...