Ombygging til s2 understell?

Anbefalte innlegg

Lurer på å få bygget om understellet på coupe`n min til s2 eller 90 quattro! Har finni ut at det blir lettere med tanke på coilovers osv!

Men det jeg lurer på da:

Hvor mye jobb er dette? Trenger jeg bare fjørbein liksom? Eller trenger jeg også nye bærerarmer og ledd?

Håper noen vet og har tid til å svare på dette:)

Vennlig hilsen

Jesper Graff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det flere tråder på forumet angående dette for den som søker, men ut ifra det jeg mener å ha lest er det litt mer omfattende med bytte av drivaksler, gir\diff-flenser samt bærearmer og komplette fjærben. Bør fint gå an å bruke noen fra en vanlig typ89 om det kun er coilovers du er ute etter, forskjellen på S2 og "Standard" Typ89-understell (Med delte fjærben) er vel bare størrelsen på drivknuter\drivaksler og flenser for dette på diff-siden.

Om det er S2 du evt tar det fra er det kun fra S2 Coupe som passer bak. Sedan og avant har annet hjuloppheng på bakaksel, men foran mener jeg at det er likt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar:)

Hadde egentlig vært flott om fjørbeina hadde passa rett på:P Hadde spart meg for masse tid og penger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.