Hvilke dekk i 22 tom som passer Audi A8 D3 ??

Anbefalte innlegg

Har fått i oppdrag for en kompis som er på ferie i Frankrike å finne en plass i Tyskland hvor han kan kjøpe felger. Han skal ha 22 toms felger (helst) men vet ikke hva dekk som er riktig til den bilen. Det er en `04 mod A8. Har ikke peiling på org. dekkdim. på bilen å har heller ikke funnet det ut. Men han skulle kjøpe felgpakke med Sharif med 295/25-22 dekk.......hva andre alternativ finnes det ??? Har sett litt på Dekkonline men de har ingen søkefunksjon sånn sett. Skulle sett en oversikt over hvilke 22 toms dekk som finnes.

EDIT: Fikk beskjed om at bilen er levert med 255/40-19 som org. sommerdekk-dimensjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

295/25-22 passer fint foran og bak på en 04 mod. A8 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dæven for en dimensjon!!! Her trengs det bilder etterhvert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun et dårlig mobil-bilde jeg tok her en dag...........9,5x22 foran og bak med 295/25-22 dekk foran og bak. Kun 2,7% større enn orginal-dimensjon så det ser ikke ut som bilen står på stylter heller,selv om den ikke står på det laveste på luft-fjæringa nå. På Sport-mode er den lavere....men skal inn å kode om litt med Vagcom ;)

a8en22tommod.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABT leverer vel originale 22" til Q7 hvertfall, til de AS7 modellene. Så sikkert noe som passer til A8 også...;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo absolutt helt rått Pål..

Og mobilkamera eller ei! Kanon!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

295/25-22 passer fint foran og bak på en 04 mod. A8 ;)

Det er jo så mye plass til hjul på A8, men jeg tror ikke 295/25 22 passer foran "uansett" hvordan felg man velger. Skal man unngå ballonglook med 295, så må jo felgen være minst 11 tommer bred og da lurer jeg litt plassen.

Dette er de aktuelle dekkene til A8 jeg vet finnes i 22 tom pr nå:

235/30 22 (opprinnelig kun Toyo og Nitto og nå har også Vredestein og Pirelli kommet)

245/30 22 (mange merker)

285/25 22 (Falken, Pirelli m.fl) - passer sombredt bakdekk til 245/30 foran

295/25 22 (mange merker)

Siden bilen er levert på 255/40 19, så ville jeg derfor uansett satset på 285/25 istedenfor 295/25 for å unngå enda mer avvik enn nødvendig. Egentlig er 235/30 mest riktig, men fyller nok ikke hjulbuen hvis man ikke har ET-10 og luftfjæring.

Konklusjon: Jeg ville valgt 10x22 ET40 med 285/25 22. Evt mye bredere felg hvis han tør og det finnes felger ;)

Denne nettside har ganske mye (men ikke Toyo)

http://www.reifentiefpreis.de

PS: A8'en på bildet var pen, men forfra ser den klin kjip ut fordi det er altfor høyt opp til fangeren fordi hjula er for store og dette ikke kan kompenseres med å skru ned bilen mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin vel 265-30x22 trur eg, trur det va det eg kunne få til min bmw då eg lurte på 22 til den,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin vel 265-30x22 trur eg, trur det va det eg kunne få til min bmw då eg lurte på 22 til den,

Åssen BMW er dette til da? Husker jeg kikka på den Pioneer 7-serien av det gamle karosseriet og den hadde 255/30 22 rundt baut mener jeg og det var nok litt stort i hjulbuen og ift orig.dim. Så jeg tror nok 265/30 22 er endel for stort på A8, men mulig det går å kjøre på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ein 05 mod 5 serie, ja er ein del større en orginalt men det går, men eg kjøpte det ikkje pg ville ha bilen lav.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo 295 dekk på bilen til kompisen min så skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å diskutere hva som går eller ikke ;) Det er også innenfor 5% regelen (2,7% større enn org.-dim)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kun et dårlig mobil-bilde jeg tok her en dag...........9,5x22 foran og bak med 295/25-22 dekk foran og bak. Kun 2,7% større enn orginal-dimensjon så det ser ikke ut som bilen står på stylter heller,selv om den ikke står på det laveste på luft-fjæringa nå. På Sport-mode er den lavere....men skal inn å kode om litt med Vagcom ;)

Kul bil med kule hjul! Er dette de Kahn kopiene (Khan) som selges rundt omkring.? Ser broren til Sharif har komplett pakke i 20" til 11995,- inkl frakt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble jo 295 dekk på bilen til kompisen min så skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å diskutere hva som går eller ikke ;) Det er også innenfor 5% regelen (2,7% større enn org.-dim)

Så vi skal legge diskusjonen om hva som blir bra på A8 død fordi det finnes et bilde av en altfor høy tilsvarende bil med for store hjul med ukjent offset? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vi skal legge diskusjonen om hva som blir bra på A8 død fordi det finnes et bilde av en altfor høy tilsvarende bil med for store hjul med ukjent offset? ;)

Om jeg forstår Pål riktig så er bildet av den aktuelle bilen med de nye felgene/dekk og ikke en tilsvarende og bilen hadde luftfjæring som ikke stod på det laveste på bildet;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felger og dekk er handlet inn ja..............bildet er av den aktuelle bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.