#1 Skrevet Juli 12, 2008 Etter bare fryd og gammen med bilen så dukker det første problemet opp, den går ujevnt, fjusker i hele registeret, skikkelig hard napping, har sjekka pluggene, ikke noe å si på fargen eller att de var våte, litt olje var det, men det var på gjengene, dette vet jeg om ettersom den bruker litt olje.. Detter har skjedd i en 2 dagers periode, 1 dagen kjente litt napping i bilen, hehe, får en sånn ekkel tanke jeg ettesom bilen ikke går som den skal 2 dagen, så ble det bare verre og verre, og nå så orker jeg ikke og kjøre den nå får den bare stå til jeg kommer meg ut på Møller og henter feilsøkingsbøkene der, eller eventuelt om noen kan hjelpe meg på hvilke kabler jeg ska Ohme og slikt når jeg skal teste coilene håper på svar og diverse tips: vinke : Mvh edit: er forresten en 2.2 turbo, MTM med orginalt 223 KW i motoren om dette skulle være nyttig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2008 Er ikke så enkelt å måle coilene for feilen kommer bare når de er i bruk som regel. En grei måte er å få låne et coilsett av en anna S bil og sette på. Det kan også være at bensinfilteret trenger byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2008 ja har hatt litt i bakhodet det med bensintilførsel og slikt, men når jeg kjører nå, i en stund så begynner det å lukte svidd, og komme en merkeli lukt, har gått bak og luktet litt på eksosen, *ikke å anbefale:p hehe, så lurer på om ikke katalysatoren tar fyr noen ganger, ergo bensin som ikke blir forbrent men da skulle jo en eller flere plugger være våte, eller? hmm... tror heller det ikke er selve katalysatoren som kan være problemet, ingen ulyder uten den merklige lyden fra motoren nå når den ikke går som den skal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2008 Jeg hadde tilsvarende problem på min 1.8T og da viste det seg til slutt at det faktisk var N75 som var synderen, så har du en liggende eller har noen i nærheten som har en er den verdt og teste i alle fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2008 N75 ventilen? er det ladetryksventilen da ellr? jeg har idag testet jen en annen coilrekke uten hell, imorgen så skal jeg kjøpe nye plugger og skjære vekk katalysatorene for ¨å se om dette hjelper:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2008 jeg hadde samme problemet vis du sjekker inni hettene som går fra coil og ned i tennplugger å ser om de er morkene eller en sånn hvit liten strek oppover inni så feiltenner den ta å sjekk det eller det kan være brudd på den for skifta in å da fuska den ik mere:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 14, 2008 Har hatt det samme på min S6 Det første du bør sjekke er bensinfilteret.. Koster lite, og kan være greit å bytte i alle fall. Ellers kan det være POS, Coilstammer (begge vanlige problemer med de symptomene du har) Dette kan du jo lese: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 14, 2008 Har hatt det samme på min S6Det første du bør sjekke er bensinfilteret.. Koster lite, og kan være greit å bytte i alle fall. Ellers kan det være POS, Coilstammer (begge vanlige problemer med de symptomene du har) Dette kan du jo lese: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/S4_Ignition.htm Har på følelsen av at jeg vil lære mye her inne Men den lukter jo bensin, og katalysatoren tar fyr, så det er jo en plass den ikke tenner, eller den tenner jo, bare veldig dårli på en eller flere sylindre... Jeg bestiller nye plugger imorgen, kommer ca kl 11 imorgen tidlig er jeg heldig, jeg har jo sjekket med en annen coilrekke fra en annen bil, gikk like dårlig.. Den bruker også enormt mye bensin og går dårlig. Leste innlegget om ladetrykket, den oppfører seg helt likt:p men skal lese hele den siden slik at jeg lærer litt.. Er lærling enda så jeg sluker det helt:p Men da forklarer jeg litt mer om hvordan problemet er; Høyt turtall, litt gass, så kjenner jeg det i mindre grad enn når jeg foreksempel har 5. gir, lavt turtall og gir gass, da rister jo hele bilen.. Når den bygger trykk, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2008 POS som i tenningsmoduller. Ligger bak det svarte dekselet i senter av torpedoveggen. Skal selge 2 tenningsmoduller og 6 Coliler nå så skrik ut om du trenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2008 Hadde litt ujevn tomgang og småfjusking/lugging på min. Nappet ut tomgangsregulatoren og da går den fint igjen. Dog litt brå ved av-og-på på gassen hvis du skjønner når denne er utkoblet virker det som. Hva med lambda-sonden..? Har hørt om at forbruket kan øke kraftig hvis denne er gåen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2008 eller, jeg sier den bruker like mye bensin som vanlig, men den går bare dårligere enn normalt dårlig formulering fra min side 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 14, 2008 tja om det lukter bensin så er det jo coil/coilstamme/plugg/pos som er ferdig. Jeg ville kjøpt det Kristoffer har over her, kjekt å ha. Har også både stammer og pos samt hele rekka med en defekt coil liggende. Coilstammene ryker før eller siden.. I USA byttes de etter boka på 200000km. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2008 tja om det lukter bensin så er det jo coil/coilstamme/plugg/pos som er ferdig.Jeg ville kjøpt det Kristoffer har over her, kjekt å ha. Har også både stammer og pos samt hele rekka med en defekt coil liggende. Coilstammene ryker før eller siden.. I USA byttes de etter boka på 200000km. skal benytte meg av de coilene de har på 034 nå tok jeg en enkel kontroll om hva sylinder det er snakk om, er nr. 4... tok den testen der jeg koblet ut en og en dyse, altså elektriske sticket, motoren reagerte på samtlige dyser uten om nr 4, så her er det sikkert POS eller plugger, nå har jeg bestilt plugger, kommer klokken 3, men nå er jeg usikker, skal jeg ha bosch sine, eller NGK? NGK er jo svindyre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2008 Bosch sine F5DPOR Originalt, ihvertfall... Vet ikke hvordan det er når du bruker det Coilkit'et fra 034 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 15, 2008 Hmm... det var da sammentreff at det var flere som hadde samme problemet som meg her! Har 94` S4, gått 275` og har kommet fram til coil 4 jeg også. Ellers er det noe herk med de pos`ene. Et triks som kan gjøres er selvfølgelig å bytte plasseringen på pos, samt pusse ned baksider og braketten de henger på. Legg et nytt/ erstattende lag med zink pasta før du monterer dem (for bedret kjøling). Da får du jo også dobbelsjekket om det faktisk er coil 4 eller poskanalen som feiler. Er det pos`en, vil feilen flytte seg til cylinder 2. Men som jeg også har funnet ut med en slik gammel bil: Bytt hele driten og erstatt med 034 kit`et!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 15, 2008 Er ikke det kit'et hardere på pluggene? Bruker du samme plugger? F5DPOR? Hvordan oppleves det kit'et? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 15, 2008 Det er underveis fra USA, så har ikke fått testet det enda. Har en del høyere output spenning ja, men har ikke hørt at det skulle bero på noen problemer i forhold til standardpluggene du nevner. Så det vil vise seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 15, 2008 da har jeg byttet plugger, bilen går som en DRØM!!! jeg har feilsøkt en del nå bare for å feilsøke, lest literaturen på Audi Technical Infomation blablabla.. er ikke alltid POS`ene og coilene men å kjøpe nye plugger er på en måte billig forsikring da:) da er dette problemet herved løst.. takker for hjelpen og tips til dere alle: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...