#1 Skrevet Juli 12, 2008 Takluka mi går ikke helt i vater med taket når den står i lukket posisjon. Den er for lav i bakkant, særlig på venstre side. Det er av og til den stopper når jeg skal kjøre den bakover, da må jeg skru den frem igjen med sveiva. Noen som har vært borti lignende som har noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2008 Har ikke hele føringa di knekt da? Eller kanskje selve justeringsgreia er knekt? Jeg hadde det samme på både audi 100'n jeg hadde og på V8'n. Mulig du må ta opp luka på "tilt" for så å trykke ned innertrekket for å få sett om noe er galt oppi der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2008 Jeg klarer ikke å se noe galt hverken når luka er i tilt eller helt bak.. Luka går veldig tregt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2008 At den går tregt er bare å smøre wirene med noe tynn olje.. Takluka mi fikk jeg ikke til å trekke seg tilbake, men med ivrig smørning et par dager, og kjøring av motor mens jeg brukte sveiva i tillegg gjorde at den til slutt løsna opp, nå funker den fintflott. Og hos meg så var som sagt ene føringa/skinna knekt, så den hadde kun blitt brukt på tilt de siste åra. Så du ser ikke noe brudd slik som her? og rett bak bruddet der ser du den justeringsgreia du kan justere høyden individuelt på hver side av takluka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2008 Kan hende det er rett og slett bare å justere den da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 12, 2008 Takluka vil normalt sett ikke "vekkjustere" seg, så jeg holder heller en knapp på at det er en knekt del en eller annen plass. Stig A sitt bilde er én variant som du kan se om du tar vekk innertrekket, og i tillegg har jeg også vært borti at den aluminiumsbraketten som samler de to førewirene inn mot sveiva/motoren har vært knekt slik at kun den ene wiren har blitt dratt skikkelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 12, 2008 Ok, skal sjekke dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 12, 2008 Var nok knekt akkurat slik som din på min også. Hvordan går jeg frem for å bytte denne skinna? Det går vel an å få kjøpt denne løst hos møller håper jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 13, 2008 Som på min du tenkte, eller som Kay beskrev? Om det er slik som på min, så er det bare å finne en hugger eller noe og plukke fra en random audi fra 80/tidlig 90-tall. Jeg var på bil-demonteringa her borte og plukka alt jeg fant når min gikk til H. Plukka de fordi det var så lett å skru de av Du tar å løsner taktrekket fra takluka, trekker det bak innunder taket(ikke så langt at du ikke får tak i det igjen da), og da ser du selv at det er to skruer eller noe slikt. Var vertfall veldig enkelt, til og med JEG klarte dette helt alene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 13, 2008 Om det er som hos meg.. Så må du først gå ut av bilen, trykke ned taktrekket i takluka, løsne de to fjørene som pilene peker på(profft gjort, hæ?) ved punktene på hver side som sirkelen indikerer. Da ser du på innsiden av de skinnene hvordan du skal løsne de, kan gå ut og se om jeg finner igjen de skinnene jeg har liggende etter den plukkrunden min i fjor.. (noen har sikkert stjælt de, eller så har jeg bare rota de bort under flytting til nytt hus.. ikke usannsynlig det siste der, mtp at jeg ikke har bilnøkler for tiden).. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 13, 2008 Bytta dissa på min jeg å ... Relativt grei operasjon... Og du får nye hos Møller... 577kr stk mener jeg de sa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 13, 2008 577,- bortkasta kronestykker, når du mest sannsynlig enten får de for 15,- eller gratis hos en hugger.. Jeg og ringte møller, og de hadde de ikke engang på lager.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 13, 2008 Ja det var som hos deg Stig. Da blir det nok en tur til en hugger for å se om jeg finner en bil med takluke som jeg kan knabbe disse fra. Er taklukemotoren lik på alle sammen også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 13, 2008 Ja det var som hos deg Stig. Da blir det nok en tur til en hugger for å se om jeg finner en bil med takluke som jeg kan knabbe disse fra. Er taklukemotoren lik på alle sammen også? Motoren skal være lik ja 577,- bortkasta kronestykker, når du mest sannsynlig enten får de for 15,- eller gratis hos en hugger..Jeg og ringte møller, og de hadde de ikke engang på lager.. Jeg kjøpte jo ikke mine på Møller.. Var bestillingsvare også ja. Fikk mine hos en lokal nisse som hadde en delebil..heh. Tror jeg ga 400kr for motoren og dekslet og de to brakettene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 13, 2008 Ja det var som hos deg Stig. Da blir det nok en tur til en hugger for å se om jeg finner en bil med takluke som jeg kan knabbe disse fra. Er taklukemotoren lik på alle sammen også? Husk at det er likt på audi 80'er også da, så du trenger ikke finne en Audi 44. Tror forresten ikke det er likt på C4, eller jeg vet det ikke er det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 2, 2008 Da har jeg endelig somla meg til å bytte den knekte føringa. Har fått justert luka noenlunde bra i høyden, men på den sida som føringa var knekt så er luka 1 mm for langt bak, slik at luka går tregt når den skal ned i lukket. Motoren klarer ikke å dra luka ned slik at den kan gå bakover, da må jeg klemme litt på den på toppen så den detter ned et par mm og så kan jeg kjøre den bak. Løsna på dei grønne mutterene og såg at det var et rundt hull så det burde gå å justere luka litt frem der, men jeg får det ikke til? Virker som at den står maks fremme? Merkelig.. Noen tips Stig Arne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...