Anbefalte innlegg

Oljelampa begynte å lyse her for 14 dager siden. Jeg har en gang hatt så lite olje på bilen at den lyste, når jeg kjøpte bilen. Da lyste lampa (i kjappe venstresvinger), og en forferdelig alarm. Men helga for 14 dager siden lyste den bare, stoppa selfølgelig med en gang og sjekka olja, den var fin. Svingte innom nermeste tappestasjon for en nermere sjekk. Fant ikke noe galt. Så jeg kjørte hjemover. Når jeg hadde kjørt i ca 20 minutter slokka lampa igjen. Har ikke sett noe til den etterpå.

Står i boka til bilen av man må stoppe bilen med en gang, å levere den til service. Det gidder jeg ikke! gammal bil.

 

Noen som vet hva som kan ha vært galt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig kontakt på trykkføler eller defekt trykkføler(e). Eller kanskje ledningsbrudd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller dårlig jording på føleren.

Eller dårlig oljepumpe, sånn at du faktisk har for dårlig trykk (bråker ventilene dine?).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen lyd fra ventilene. Ventilene har jeg kun hørt når jeg fyllte på noe jalla drit olje fra texaco!

Men utenom det, ingen lyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert dårlig kontakt mellom kabelsko og føler, skjedde på Golfen min også. Ta av og på kabelskoen noen ganger, og sjekk etterpå om den sitter skikkelig (gjelder begge følerene).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det skal jeg gjøre i mårra! eller når det skjer igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.