#1 Skrevet Juli 12, 2008 hatt litt problemer med ei oljelampe som piper og blinker da motor er kald..den slutter da motor har nådd driftstemp, så regner med den ikke er helt god, den måleren...for sikkerhets skyld holder jeg på å montere oljetrykk og temp-måler. jeg har forstått det slik at det uttaket i toppen gir for lite - altså ikke viser reelt trykk - korrekt? jeg hadde ikke plass til givern noe anna sted så den ble momtert i toppen, og gir 2 bar trykk på varm motor på tomgang. hva er givern som sitter orginalt på filteret til? satte også givern til temp. på oljefilteret, men da går ikke oljetemp over 80 grader (har ikke forsøkt å kjøre motor hardt ennå) så spørsmålet er hva er normalt? mangler haynesboka her jeg sitter, så om noen vet hadde det vært finfint den nærmeste givern på filteret er da altså temp, men hva gjør den andre orginale givern på filteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 12, 2008 Jeg hadde samme problemet med Rustfri, At buzzeren gikk når jeg startet opp for så å slutte når motoren var varm. Forsket ikke mye på det, gjorde som deg, kobla opp separate måler for olje trykk og temp. Skulle nesten tro ledningen for trykk var koblet på en temp-giver. Ledningen som skal til trykkbryteren i toppen er blå og sort forøvrig. 80 i Oljetemp på lav belastning er vel normalt kan en si, kjør litt hardt eller i kø, så tipper jeg den kryper oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 12, 2008 Jeg hadde samme problemet med Rustfri, At buzzeren gikk når jeg startet opp for så å slutte når motoren var varm. Forsket ikke mye på det, gjorde som deg, kobla opp separate måler for olje trykk og temp. Skulle nesten tro ledningen for trykk var koblet på en temp-giver. Ledningen som skal til trykkbryteren i toppen er blå og sort forøvrig. 80 i Oljetemp på lav belastning er vel normalt kan en si, kjør litt hardt eller i kø, så tipper jeg den kryper oppover. jeg stussa litt på det her, om den som sitter på filteret også er en trykksensor, men da beregna for et høyere trykk, slik at har man lavt oljetrykk vil begge to i utgangspunktet slå ut... men kan noen bekrefte dette? altså er den sensoren på filteret også en trykksensor? grunnen til at jeg spør er rett å slett fordi jeg ønsker å både ha oljetemp (tatt fra filter) oljetrykk til orginal sensor fra filter og trykk fra toppen (ettersom giveren er for stor til å plasseres andre steder) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2008 Uten at jeg husker verdiene, så er det oppgitt to trykksensorer i ledningsnettet ihvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 12, 2008 Uten at jeg husker verdiene, så er det oppgitt to trykksensorer i ledningsnettet ihvertfall. herlig jeg får forske meg litt frem i morgen og se om jeg har fjerna den defekte sensoren. litt guffent å drive med slikt på "måfå" men jeg stoler forsåvidt på de nye biltema-målerne mine hehe den i toppen er kalibrert til 0.8 bar mener jeg det sto på baksiden, så da er sikkert den på filteret noe høyere (selvom alt over 0.8 bar må da være trygt, enten man måler på filter eller i toppen ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2008 Jeg fant denne tråden idag. Veit ikke om det hjelper deg. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3923119 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2008 min golf 1 1,5l driver også å varsler lavt oljetrykk, men bare når den er kald. skiftet sensorene uten hell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2008 min golf 1 1,5l driver også å varsler lavt oljetrykk, men bare når den er kald. skiftet sensorene uten hell. da har vi nøyaktig samme problem - testa litt i ste - 6 bar trykk på kald motor, men når jeg rusa litt var det antydning til pip/blunk ved ca 2000-3000 rpm....nå benytter jeg kun sensoren nede på filteret... fin link! nyttig lesing - særlig denne artikkelen om hvordan teste systemet: http://reflectionsandshadows.com/cabby/dopws.html denne burde vært link i en sticky! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...