AAN - Mister turtallssignal

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jo varmere det er i været jo mer sikkert er det att jeg mister ett turtallssignal. Det som skjer er att turtallet på instrumentet går i bunn, oljelampe lyser, instrumentet varsler service og klima'n slår ikke inn.

Er det noen som har ett tips om hvor jeg skal begynne? Har sett att det sitter en føler på venstre side av girkassen, kan det være denne som tuller??

Mvh Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtalletsignalet kommer fra ECU

Ville heller sjekka om du har noe dårlig kontakt i speedo

Hvis du stopper og starter bilen igjen er den like død da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter ikke to følere der da? Hvis det er to stk, er den nederste turtallsføler. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/AANengine.htm

Den nederste er G28 og gir turtall, men ikke til instrumentet. Drar jeg ut stikkeren på denne stopper motoren, slik den skal. Uten signal fra denne ville jeg ikke fått kjørt i det hele tatt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turtalletsignalet kommer fra ECU

Ville heller sjekka om du har noe dårlig kontakt i speedo

Hvis du stopper og starter bilen igjen er den like død da?

Det er sjelden noe forandring om jeg stopper og starter bilen igjen.

Men sender speedo'n til klimastyreenheten også? Klima'n vil heller ikke slå inn da problemet er tilstede... Den er jo også avhengig av å vite att motoren går for å slå inn...

Øyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den får signal den og....ville sjekka for dårlig kontakt i instrument siden du har flere ting som detter ut

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sjelden noe forandring om jeg stopper og starter bilen igjen.

Men sender speedo'n til klimastyreenheten også? Klima'n vil heller ikke slå inn da problemet er tilstede... Den er jo også avhengig av å vite att motoren går for å slå inn...

Øyvind

Beklager avsporingen med G28. Man skal kunne lese av turtall og km/t på klimadisplayet slik Christian er inne på, via en slags "diagnose" logg. http://www.nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den får signal den og....ville sjekka for dårlig kontakt i instrument siden du har flere ting som detter ut

Noen gode tips til hvor på instrumentet jeg skal lete...??

Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville godt over alle loddepunkter bak der...kan hende du har vakkelkontakt der et sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst!!

Har drøyd lang tid med å skifte klimapanelet da en del knapper på dette har vært tidvis vanskelige. Etter att jeg skiftet dette igår, ble problemet med turtall-signalet borte.

Tydeligvis noe feil i klimapanelet(styreenheten) som har skap problemer for instrumentet, og ikke omvendt :-)

Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.