#1 Skrevet Juli 13, 2008 Legger ut problemet for en kompis og håper noen kloke hoder her kan hjelpe: Merkelig feil på en audi 5000/200 med MC motor 10v 1989 modell Hei Den som løser dette skal få en fin pakke til jul:) Har et merkelig problem med en audi 200. Problemet er at jeg av og til får gnist på den og andre ganger ikke. Den fikk det sånn plutselig Har nå målt og sjekket omtrent alt i bilen og studert meg helt sår i øynene i på SJM Her er det som er målt og funnet iorden -Begge sensorer på kassa. -Ny tenningskontakt. -Nytt bensinrele -Ny ledning til starter,gamle var dårlig -Ny jordingsledning til coil -Prøvd tre forskjellige fordelere..blir akkurat samme.men de funker i bilene de kom fra etterpå.er klin like -Original coil er det motstand i som det skal være og det kommer strøm inn hele tiden,men ikke ut såklart når den ikke får gnist. Er selvsagt i orden når motor går. Så trodde vi det var alarmen,men det var heller ikke den. Når man prøver starte den på tenning så må man kjøre den litt,slippe opp nøkkel litt,ikke så langt at den går tilbake til neste steg,men akkurat til at starter ikke får strøm,når man da gjør dette 4-5 ganger kommer gnisten.(som regel) Slår man da tenning av er den helt dau igjen Alle sikringer og kontakter er åpnet og sett på og sprayet med elektro rens Når man først har fått start på bilen så kan man kjøre i timesvis uten problemer Eneste jeg snart kan komme på er at styreenhet har et svakt punkt eller holder på ta kvelden. Er en Hitachi Mac-11C.....vagnr 035 905 383T Er der noen som har en man kunne lånt? Kom med tips så jeg får fred i mitt sinn:) Mvh.Marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2008 har den hallgiver ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 13, 2008 Den har hallgiver ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 13, 2008 Hadde noe ala samme problem med min 200 20v. Innimellom gikk den, og jeg hadde gnist. Andre ganger gikk den IKKE, og jeg hadde ingen gnist. Alt jeg trengte gjøre var å bytte coil. Testet først med en slik til 2-300kr på biltema, og da funka bilen gull, så kjøpte jeg en ny orginal å den har fungert perfekt etter det (er snart 2 år siden dette skjedde) Den gamle fungerte når den selv ville. Plutselig kunne bilen starte, og da gikk den helt til jeg selv stoppet. Da kunne den plutselig finne på å ikke starte igjen, også dagen etter fungerte den osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2008 Prøvd å bytta sluttrinn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 13, 2008 Han prøver å skifte coilen nå, så får vi se. Angående sluttrinn, så har tanken streifet angående det, men hvor sitter det på disse? =) Takk for svar folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 13, 2008 Kan det være denne som kan gjøre at den er slik? Skal være en tenningsforsterker ifølge Sjm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 13, 2008 Jeg er ikke så bevandret i MC motoren, har en 10vt ifra 200 selv. Mulig det er mange forsjeller ute å går mellom de motorene:) Men på den jeg har så sitter det hvertfal fordelertenning med hallgiver. I det systemet er det også et sluttrinn, eller "tenningsmodul". Så om du har det på motoren din så kunne det jo ha vært greit å sjekka litt rundt det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 13, 2008 Hvor sitter modulen din da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2008 Bumper denne. Trenger hjelp fort. =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 16, 2008 Bumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 16, 2008 ville tippe dårlig kontakt i de kontaktene i torpedoveggen i bakkant av motoren. prøv å løsne på alle og sjekk at ikke kablene har løsnet inni selve kontakten:) og sjekk coil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 16, 2008 Han lurte på om du mente kontakten til følererne på gearkassa? Coil er bestilt Godt tips til alle, er mye billige audideler på germanautoparts.com, sparte 3 tusen på coil kjøp der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 17, 2008 Han lurte på om du mente kontakten til følererne på gearkassa? Coil er bestilt Godt tips til alle, er mye billige audideler på germanautoparts.com, sparte 3 tusen på coil kjøp der. Hmm. nei ligger en god del kontakter like ved coilen og rundt i området der. blandt annet til bankesensor veivposisjonsensor osv. n75 ventilen står også i dette området 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 17, 2008 Ja, var de jeg mente. Har sjekket disse også, men skal se over en gang til. Skal prøve andre sensorer for å se om det er en som har dårlig kontakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 10, 2008 Bumper denne jeg! Coilen har vært prøvd byttet, alt av ledninger, releer etc. er målt spenningen på. Mistenker hjernen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet August 31, 2008 Sender inn igjen fra en kompis. Prøver igjen Har nå skiftet hjerne,coil,k-jeten.. men problemet er det samme gnist noen ganger ved oppstart og når den har fått start går den som en klokke Men så er det irriterende at når man da stopper den er det samme leksa opp igjen. Kan det være for dårlig bensintrykk? Får ikke den lille bzzz lyden fra pumpa når man setter på tenning som jeg har hatt på mine andre audier..mulig det er noe annet på 200 men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 31, 2008 Har du sjekket bakstykket på tenningslåsen? Petter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 31, 2008 Her er liste over det som er skiftet Nye deler: -Bakstykke tenningslås -Bensinrele Brukte deler,men som funka fint allikevel -Coil -Hjerne -Fordeler Målt alle sensorer og de er iorden ifølge SJM sine søketips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 1, 2008 prøv hallgiver om du har,=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 2, 2008 Han har testet flere fordelere, og der er jo hallgiver med så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 2, 2008 Får nesten bumpe denne for ham, da han har slitt med å finne ut dette lenge. Håper noen kloke hoder her vet det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 3, 2008 Prøvde du å bytte tenningsmodul? Hadde problemer med den på min gamle 90 type85, 2.2E , bytta tenningsmodul så ble den grei..... MEN , den kunne få samme symptomene etter noen uker , og da bytta jeg bare til den gamle tenningsmodulen , og bilen gikk som gull Sånn gikk det frem og tilbake mellom tenningsmodulene , helt til vi fant ut at Coil og fordeler påvirka dette..... , bytta disse og fikk aldri samme symptomene tilbake , coilen og fordeleren ble prøvd i andre biler som aldri fikk problem Forstå det den som kan , mulig var det noe feil med ledningsnettet som gjorde at det ble varmgang.... fant aldri ut feilen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet September 3, 2008 Hvor sitter den modulen da? har ikke funnet den noe sted. Og nå synes jeg (Marius) at han kan registrere seg på forumet, så slipper jeg skrive inn for han. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 3, 2008 Tenningsmodulen på disse er den lille saken som sitter ved siden av coilen, 3 ledninger inn på den. Defekt bensinpumpe er ingen umulighet, men det skal allikevel komme gnist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...