#1 Skrevet Juli 13, 2008 Byttet olje på 80'n før ferien. 2.0l. Skiftet da til castrol 5-40 olje. Men synes bilen tikker litt mere nå etterpå! Fikk også så vidt (par sek) oljelampe nå jeg gikk av gassen i femte gir ca.1500rpm over en bakketopp. Bilen har gått 217k Er dette litt for tynn olje? Ha er et bedre alternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 13, 2008 Tynnere olje skal jo gi bedre smøreevne og derfor redusere tikkingen fra ventilløfterne. Men på eldre biler som min og din så er nok delsyntetisk olje mer enn godt nok, kjører man fullsyntetisk olje, så kan motoren fort bruke olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2008 Har ikke merka noe til oljeforbruk på min, men er klar over at med tynnere olje er det faren! Har for en stund siden lest om folk som har fylt olje som har blitt kvitt tikkinga si og problem med lavt ojle trykk, men husker ikke hva slag! 10-60?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2008 Jeg har 5-40 på min 80, har fungert veldig bra for meg hvertfall. Den bruker så klart litt olje, men det er nesten ikke merkbart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...