Bytte seter fra høyre til venstre

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er mulig å skifte om framsetene, slik at jeg får montert passasjersetet på førersiden og omvendt?

Det er en -93 A80 det dreier seg om.

Er det noen som vet noe om hvor vidt dette er mulig, evnt. bare skifte selveste setet slik at "fundamentet" står igjen?

Grunnen til at jeg lurer på dette, er at setevarmeren fungerer ikke på førersiden, men det gjør den på passasjersiden. Og da vi går kaldere tider i møte og jeg skal kjøre til skolen hver morgen så hadde det vært godt med setevarmer på førersetet. Men jeg vet ikke om jeg orker å begynne å koste på noe på dette ... så derfor tenkte jeg at det kanskje var mulig å bytte om setene (hvis det evnt. skulle være elementene som er defekte på førersiden).

 

Ellers er det kanskje noen som vet hvor mye strøm en motorvarmer trekker også, og hvor lenge bør den være "tilkoblet"?

Det er en Defa motorvarmer (m/ batterilader) som står montert på min bil. Men jeg har ikke noen papirer på den, da den allerede var montert når jeg kjøpte bilen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er vel på typisk rundt 1000W tror jeg (Defa har modeller fra 500W til 2000W). Laderen trekker sikkert ikke mere enn 50W. Interiørvarmeren (hvis du har det) er typisk på fra 800W til 2000W.

 

På defa warm up pakka jeg hadde så var det tidsur med temp sensor. Den varierte tiden avhengig av temperaturen fra 0 - 3t. En time eller to er nok passe. Det skal være veldig kaldt for at du skal ha behov for 3t.

 

BB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 2 timer på mitt DEFA system. Har 1400w kupevifte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På noen DEFA kupèvifter er det to stillinger, 750W og 1400W.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Har ikke noen kupevifte jeg, kun selveste motorvarmeren m/batterilader.

Setene da, er det noen som vet noe om det er mulig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Ok. Har ikke noen kupevifte jeg, kun selveste motorvarmeren m/batterilader.

Setene da, er det noen som vet noe om det er mulig?

 

Hei!

 

Jeg kjøpte nylig et interiør av en kompis til Fredrik Bøhleng her på forumet. Førersetet var litt nedsittet på venstre pute, og det var begynt å bli litt slitasje på sidestøtten i ryggen venstre side. Dermed fant jeg ut at jeg skulle bytte over seteputene og ryggen. (Jeg måtte uansett sveise om mine org. understell for at setene skulle passe i bilen. Da måtte putene og ryggen taes av).

 

Gjør følgende:

 

Skru av seteryggen. Gjøres ved å ta av klips og eventuelt en skrue som er synlige der du ser ryggen er festet til understellet. Trekket på seteputa er festet med en ståltråd, så denne må slakkes i bakkant (ser det når du tar av den koksgrå beskyttelses tøybiten bak/under setet. Når ståltråden er løsnet kan du begynne å løsne trekket fra understellet. Når trekket er løst, er også skumgummien løs. Flytt da over seteryggen på førersete samt sitteputa over på passasjersetets understell, og omvendt. Antatt tidsforbruk er 2 timer med litt knoting ;)

 

Da skulle du gå en varm vinter i møte! :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for informasjonen, det kom fram litt som kan være greit å vite her :)

Hva var det du måtte sveise om da på understellet? Må jeg gjøre dette? I så fall så har jeg sveiseapparat, så dette skulle ikke være noe problem, kun litt mer arbeid...

Ellers så kommer vel reguleringen av seteryggen på "feil side" hvis enn bytter om setene, uten at dette har noen praktisk betydning for mitt vedkommende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Takk for informasjonen, det kom fram litt som kan være greit å vite her :)

Hva var det du måtte sveise om da på understellet? Må jeg gjøre dette? I så fall så har jeg sveiseapparat, så dette skulle ikke være noe problem, kun litt mer arbeid...

Ellers så kommer vel reguleringen av seteryggen på "feil side" hvis enn bytter om setene, uten at dette har noen praktisk betydning for mitt vedkommende.

 

Du trenger ikke å sveise om noe på setene. Jeg hadde vanlige seter før, og setter inn s2 sportsseter. Sportssetene har høyere støtte på sitteputa, og for å holde denne støtten oppe er det en bøyle på hver side av puta. Det var disse bøylene jeg måtte flytte fra det org. s2-seteunderstellet til mitt understell. Men dette trenger altså ikke du å gjøre.

 

Å få reguleringen av seteryggen på "feil" side har ingen betydning, så fremt du ikke sliter med motorikken i den ene handa ;) På mine med vippefunksjon pga 2 dører, får jeg hendelene på feil side. Men da baksetet er sjelden i bruk og enda sjeldnere er det plass til folk bak meg, er dette veldig praktisk når jeg skal vippe frem passasjersetet :) RS2-seter har faktisk også vippehendler, og de sitter også vendt inn mot midtkonsollen.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, nei som sagt så sliter jeg ikke med motorikken i noen av hendene :P

Hvordan er det med høydereguleringen av setene da, dette sitter vel montert på understellet, eller hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eskild Leikanger

Hehe, nei som sagt så sliter jeg ikke med motorikken i noen av hendene :P

Hvordan er det med høydereguleringen av setene da, dette sitter vel montert på understellet, eller hva?

 

Høydejusteringen sitter på understellet, og de beholder du jo selvfølgelig på den sida de alltid har vært. Altså bare pute med trekk du flytter over, og seterygg da.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes yes, da tror jeg at jeg skal ha fått med meg det meste ;)

Får se om jeg får tid til å gjøre noe med det i helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.