Anbefalte innlegg

har en 96mod a6 1,9tdi ahu, med automatkasse, og den kutter ved 120 på flata og 70 i oppoverbakke,

virker som om den får lite turbotrykk eller diesel, har brukt 9500spenn på møller ålesund uten att de fant ut noen ting, bilen ble chippet av es i tr heim 06/07 og har vert slik siden, husker ikke om den kuttet før d da jeg chippet den med en gang jeg kjøpte den, noen sier att d kan vere automat kassa, en kompis har samme problem på 80 cab tdi, han snakket om en mate pumpe i tanken, da d hadde vert problemet på en bmw han hadde, takker for alle svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du forsøkt å feilsøke med vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har ikke vag com men kjenner en som har d, men det man finner ut med vag com burde vell møller ha funnet ut, men de fant ingen feil,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Symptomene stemmer bra med at motoren ikke greier å justere ladetrykket, og derfor går i nødmodus. Dette skjer helst under belastning, slik som du skriver. Dette skulle dog gi en feilkode på max ladetrykk overskredet, uansett om bilen er chippet eller ei. Er du sikker på at det er sjekket feilkodelager?

 

Hvor mye effekt er det i motoren din orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg synes det er rart av møller å ikke kjøre vagcom test i vertfall, kontakt møller å spørr om de har sjekket det ut! en slik feil skal nok komme opp i vagcom, garantert...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 90 hk i den originalt, går det an å lure hjerna da så den ikke går i nødmodus?

btw: bilen ryker absolutt ingen ting ikke ved flat fjøl en gang,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke være behov for å lure hjernen.. da er det noe galt med motoren din.

På 90hk har du tradisjonell wastegate og ikke vnt. Dvs at du bør sjekke vakumslanger til og fra N75 ventilen (at de er hele og ikke ligger i klem), wastegateklokka, sjekke at det ikke er påstilt på armen mellom wg-klokke og selve wg.

 

Det kan ha vært en feil på motoren din lenge, som først kommer frem i lyset etter at du øker ladetrykket via chippen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.