Ripe i vindu. mulig og slipe ut??

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til og få vekk ripe i vindu?

Denne er ganske kraftig.

Finnes det noen måte som er mulig og slipe glass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ripereparasjonssett hos Gasolin :)

S130x.jpg

Med dette settet kan du polere bort små riper i glassruter. Settet består av spesialslipepulver og filtskive for montering på drill. Slipepulveret blandes med vann til en tykk masse som smøres over ruten. deretter sliper man med jevne bevegelser over ripene. Regel: Før fingerneglen på tvers av ripen. Dersom fingerneglen blir hengende fast i ripen, er ripen for dyp til å kunne utbedres.

440,00kr

Dypere riper vet jeg ikke hvordan en fjerner, en kamerat av meg som driver med bilpleie har testet våtsliping osv, men det funker ikke som det gjør på lakk:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror dette bare funker sånn tålelig på 'vindusviskerstriper', jeg har ikke 'sett' riper som ikke neglen henger seg fast i..

Delebiler er en fin ting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. får sjekke ut siden til gasolin.. tenkte på den siden og men kom ikke på hva den het :o

Har testet litt på en rute som jeg skal kaste alikevel nå. Lagd ei go ripe og pusset ut.. Fått opp endel men sliter litt med det siste. Har fått bort det meste av den grove ripa men er masse små riper igjen nå.

Skal teste litt mere i morgen for nå skal jeg dra og hente ny bil..:) 2006 A6 2.0tdi avant..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at en ripe i f.eks. frontrute som slipes vekk vil forårsake mye brytning i glasset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.