#1 Skrevet Juli 14, 2008 Lager en liten tråd i håp om å få noen gode råd og erfaringer fra dere som har senking som hovedrett hver dag. Vurderer sterkt justerbar senk med bilstein PSS9/10 (ny) til min B7 2005 (quattro). Men, det er et par ting jeg lurer på i den forbindelse som Auto-Trio ikke kunne svare på; - Bi-xenon og den justeringen som de har. Er det gyrobasert, eller sitter det følere på fjærer(oppheng? Noe som man må ta høyde for (godkjenningen). - Hjulstilling. Vet at man må justere og vise bilen etter senk. Er det bare foran, eller blir det alle 4, og hvem viser eventuelt bilen for godkjenning. - Siden jeg er elektrospesialist, og ikke har større verktøy enn 1,6mm skrutrekker, hvor/hvem bruker jeg som gjør skikkelig bra jobb. (Jeg er litt pirkete når det gjelder bil) - Til slutt, vet at det finnes regelverk rundt dette, men er det noe som er besluttet, eller er det bare forslag som ligger til høring osv. Hvis det er noe som er bestemt, hvor mye kan man slippe ned bilen og fortsatt ha en godkjent vogn til gatebruk? Hadde vært fint med noe klare svar her... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2008 Svar på noe : -Det sitter følere i opphenget som justerer lysene. -Du må ha 4 hjulskontroll på et verksted, dette pappiret tar du med deg til biltilsynet når du skal godkjenne bilen der. - Valg av verksted i denne sammenheng blir som med alt annet som gjøres på verksted - ta det du har brukt før eller det som du hører bra ting om. -Det finnes egne regler - senkesettet har sine begrensinger beskrevet i TUV pappirene ( medfølgende pappirer fra Tysklands "biltilsyn") I tilleg finnes noen regler i Norge - men disse håndheves veldig forskjellig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2008 Geir, Takk for svar, men vet du om det er trøbbel med senk og bi-xenon (følerfeste osv.) Eller sitter det ikke i konflikt med senkefjærer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2008 PÅ min har jeg senkeskåler og det gikk ivertfall fint , mulig du kan få problemer med mye senk. Det vet ikke jeg noe om. ( må bare sjekke at det er vandring igjen på føleren ) Den er ikke montert på demperen eller fjæren så trenger ikke tenke på den under montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...