#1 Skrevet Juli 14, 2008 Hei folkens! Da må jeg nesten ta opp dette emnet igjen.. Det går igjen overalt og irriterer iallefall vettet av meg.. Saken er den at, jeg har byttet ut så mye foringer og slikt langs drivlinen min nå at jeg lurer på hva det kan være som lager denne slakka.. Jeg har byttet motor fester, girkasse fester, differensial foringer.. Alt er byttet ut med 034 TrackHard foringer og er rimelig stive.. Derfor begynner jeg å lure litt på hvor slakka kan ligge.. Og om noen kanskje har noe å tilføye.. Erfaringer? Slakka kan beskrives som gynging ved pådrag/slipp av gass.. Håper noen har noe mer å tilføye... Noen med erfaring med å shimse opp pinjongen i diffen? Hørt at dette kan fikse problemet også :-) mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 14, 2008 Du har vel erfart det samme som meg, nemlig at bytting av foringer ikke hjelper en døyt.. Har konkludert med at slakken ligger i drivknuter eller bakdiff, mest sannsynlig det siste. Shimsing er ett interessant tema, men synes det er lite informasjon å finne om det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 14, 2008 Heisann Vidar! Hvordan går det med S2`n da? Fikk ordna N75 saken på ACR eller? ;-) Har erfart lite forbedring etter skiftet ja gitt.. Vurderer å skru ned diffen og åpne den.. Har hørt snakk om at det "bare" er å shimes opp plassen mellom pinjongen og kronhjulet eller noe slikt.. Men litt skeptisk siden jeg alldri har åpnet en av disse diffene.. Håper en smarting her inne har noen smart å si ang det temaet :-) Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 14, 2008 Heisann Vidar! Hvordan går det med S2`n da? Fikk ordna N75 saken på ACR eller? ;-) Har erfart lite forbedring etter skiftet ja gitt.. Vurderer å skru ned diffen og åpne den.. Har hørt snakk om at det "bare" er å shimes opp plassen mellom pinjongen og kronhjulet eller noe slikt.. Men litt skeptisk siden jeg alldri har åpnet en av disse diffene.. Håper en smarting her inne har noen smart å si ang det temaet :-) Morten Åh, det er den karen ja.. Bytta den ene motorsikringen, så ble det liv gitt.. I tillegg var det en vaakumslange som hadde en brist, genistrek å ikke skjekke sånt før etter at man dro hjem.. Blir litt stressmekking på slike treff. For å vende tilbake til teamet, jeg mener det finnes sett til dette fra VAG. Terje Voksø tror jeg hadde fått tak på ett sett, en kan jo sende han en PM og høre om han har mer info om dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 14, 2008 Hehe, er nok den karen ja Bra du fikk liv i kjærra da Snakket nettopp med Javad i 034Motorsport og han sa at det mest sannsynlig ikke lå i diffen..... Men i foringene.. Men disse har vi jo byttet.. Hehe.. Du får høre med Terje da vettu :-) Han har forhåpentligvis en positiv tilbake melding til oss :-) Er det snakk om "Repair-kit" eller noe slikt til diffen da eller? :-) Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2008 Bump? Noen som har noe å tilføye kanskje? (A) hehe :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...