olje lyset blinker. hva er galt? 1,8 16v gti

Anbefalte innlegg

olje lyset blinker etter motor bytte? hva kan være galt?

hvor måler eg oljetrykket?

har fylt på 4l olje, når eg måler har eg olje over streke på måleren. er dette litt for mye eller går de bra?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være så mye når olje lyset blinker.. Trykkbryteren kan være gåen, pumpa kan være gåen, kan ha jordfeil på kabelen til trykkbryteren.

 

Trur det skal være en blindplugg som står på oljefilterhuset. Der kan du måle trykket. Vist ikke kan du skru ut trykkbryteren å måle derifra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være så mye når olje lyset blinker.. Trykkbryteren kan være gåen, pumpa kan være gåen, kan ha jordfeil på kabelen til trykkbryteren.

 

Trur det skal være en blindplugg som står på oljefilterhuset. Der kan du måle trykket. Vist ikke kan du skru ut trykkbryteren å måle derifra.

 

hvordan måler eg trykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor ligger trykkbryteren på denne motoren? 16v gti kr.

 

hvor ligger ledningen til oljetrykket? hvilken fargekoder har den?

 

er det farlig å kjøre med når den blinker?

 

og olje pumpa hvor ligger den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

olje pumpa sitter i bunn av blokka. Jeg ville ikke kjørt en bil hvor oljelampa blinker... I værst tenklige tilfelle er det motor havari som er resultatet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Olje over streken er like dårlig som olje under streken. Blir det for mye olje, kommer det fort olje på plasser der det ikke skal være, feks i forbrenningskammeret. Var iaffal den beskjeden jeg fikk når jeg sjekket på Møller her i byen på min einser. Der var det nemlig fylt litt i overkant før jeg parkerte den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en gul og blå ledninger på 16v som går til oljetrykket.

Det sitter 2 stk følere nede ved oljefilteret, en som er til oljelampen og en som er til varsellyden som kommer.

 

Kan måle trykket der, ta ut en føler.

Ved varm motor 80grader, minmums krav på 16v er 2bar ved 2000omdr. og 1bar på tomgang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, tømte av litt olje i går. så nå er de i orden:)

har ikke kjørt bilen noe serlig, og har maks hat start på den i 10-12 min etter motorbytte.

 

oki. de var dem to ja. den gule og den blå oppå filteret.

et litt sånt dumt spørsmål. hva skjer når oljelyset er tent heletiden? går de ann?

 

foresten kan de ha noe med å gjøre at de leker litt ved pakningen til oljefilteret?

 

kjører innom møller å kjøper oljetrykksbrytere i morgen. se om de hjelper. hvist ikke må de være oljepumpa?

er det en stor operasjon å bytte pumpa? må vel av med bunnbanna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.