Hvordan bytte fjærer bak på 1996 Audi A4 quattro Avant..??

Anbefalte innlegg

Har tatt på meg jobben å montere senke-fjærer på en slik bil for en kamerat.

Har tidligere byttet fjærer foran på en fwd A4 og det gikk greit når jeg fant de 3 boltene i motorrommet og den nedre til fjærbeinet.

Var bare å ta ut hele beinet da.

Er likt på quattroen regner jeg med..?

Men hvordan er fremgangsmåten for å få av/på fjærene bak på disse bilene..?

Kjekke tips er alltid velkommen for å slippe å knote mer enn høyst nødvendig med styggheita utover kvelden i morgen..:P

Mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er likt fremme ja(iallefall på en 97' quattro og en 98' fwd) men bak var det annerledes.På min(fwd) måtte jeg ribbe halve bagasjerommet mens på quattroen satt demperen skrudd fast i en 'holder' eller lignende så alt løsnes på utsiden.Ingen stor operasjon så vidt jeg husker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er likt fremme ja(iallefall på en 97' quattro og en 98' fwd) men bak var det annerledes.På min(fwd) måtte jeg ribbe halve bagasjerommet mens på quattroen satt demperen skrudd fast i en 'holder' eller lignende så alt løsnes på utsiden.Ingen stor operasjon så vidt jeg husker...

A-ha takker....ja så ut som man kunne komme til det meste utenfra bak når jeg stakk hodet under bilen og titta i dag...:)

Satser på at det blir grei skuring i morgen kveld da..:)

Skal sette på 30 mm KW-fjærer som han fikk fra NBS. Veldig rask ekspedering fra de på den pakka..tok 4 dager fra bestilling til den var framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er enkel skruing for en dimensjon som deg JC ;)

Kommer til alle mutrer og skruer inni hjulhuset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bak er enkel skruing for en dimensjon som deg JC ;)

Kommer til alle mutrer og skruer inni hjulhuset.

Høres fint ut.

Hehe..dimensjon og dimensjon fru Blom :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.