#1 Skrevet Juli 14, 2008 Hvilket metall/type er 10v MC manifolden støpt av? Hvilken elektrode har dere som har sveiset disse med hell brukt? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2008 Haster! Bare dette som gjenstår for å få liv i bilen min etter et par måneder! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2008 Hvilket metall/type er 10v MC manifolden støpt av? Hvilken elektrode har dere som har sveiset disse med hell brukt? Mvh Regner med det er noenlunde samme materiale i de fleste støpejernsmanifolder. Jeg har brukt ESAB OK Selectrode 92.18, DC+-/AC 40V, sveis så kaldt som mulig, bør hamres for å få ut spenninger. Bør forvarmes hvis mulig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2008 Regner med det er noenlunde samme materiale i de fleste støpejernsmanifolder.Jeg har brukt ESAB OK Selectrode 92.18, DC+-/AC 40V, sveis så kaldt som mulig, bør hamres for å få ut spenninger. Bør forvarmes hvis mulig. Jeg har forvarmet manifoldene til 150-200 grader først, og det funket glimrende, DE sveisene gikk aldri opp. Men man trenger kanskje ikke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2008 Jeg har forvarmet manifoldene til 150-200 grader først, og det funket glimrende, DE sveisene gikk aldri opp. Men man trenger kanskje ikke det? Det er en fordel å forvarme de ja. Med kaldest mulig sveis mener jeg å sveise 3-4 cm av gangen for deretter å tempere ned mot 160 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2008 Takk gutter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 16, 2008 En annen ting som også er lurt å gjøre er å borre ett hull gjennom manifolden i enden av sprekkene, 2-3mm holder. Da vil man forhindre at sprekken fortsetter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...