#1 Skrevet Juli 15, 2008 Hei har akkurat satt på nye dempere og fjærer, demperne er bilstein sprint og fjærer 45mm senk.. Hvordan går dette på eu kontrol? må jeg til statensveivesen å ta 4 hjuls kontrol og få det godkjent i vognkorte først eller kan det gå bare jeg har med TuV papirene på alt? Har også noen 17" felger på bilen som ikke står i vogn kortet, går det gjennom eller må jeg byttet til 15 " som står i vognkortet? Dette er en audi 90 90 model quattro 2,3 20v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 15, 2008 Med litt flaks kan det jo hende det ikke blir oppdaget, men i utgangspunktet skal du vise bilen for godkjenning hos biltilsynet med TÜV papirer og papirer fra firehjulskontroll før den kan EU-godkjennes. Angående felgene burde det gå fint så lenge rulleomkretsen ikke overskrides med mer enn 5% fra det som er standard om jeg ikke husker helt feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 15, 2008 Må egentli godkjennast i vognkort med senk , og då må du vise til 4hjuls kontroll. Angåande dekka kan du gå til eit verksted/naf og spør om ikkje dei har ein tabell på dette, eller sjekke på nettet. Er tabellar over kva profil å slikt ein må ha på dekket vist ein gjeng opp i dimensjon på felg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 15, 2008 Jeg har ett skriv som jeg fikk på NAF fra Statens Vegvesen, som sier at ved godkjenning av senk, og om det er uoriginale dekk, skal både dekk og senk godkjennes samtidig. Og den teorien skal jeg teste på fredag....men har papirer på alt, og kun senka 30mm, så bør vel gå bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 15, 2008 Jeg har ett skriv som jeg fikk på NAF fra Statens Vegvesen, som sier at ved godkjenning av senk, og om det er uoriginale dekk, skal både dekk og senk godkjennes samtidig. Denne?http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Felg/dekk skal vel gå greit såfremt det ikke overskrider 5% omkrets, 15mm innpressendring, tar borti noe sted, etc. Har du senk på samtidig kan dem vel kanskje kreve godkjenning, men kravene er de samme så det skal i teorien gå bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 15, 2008 Får se til fredagen da, da skal jeg til naf å sjekke ut om dette går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 15, 2008 Noen som har link til den kalkulatoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 15, 2008 Jeg har ett skriv som jeg fikk på NAF fra Statens Vegvesen, som sier at ved godkjenning av senk, og om det er uoriginale dekk, skal både dekk og senk godkjennes samtidig. Og den teorien skal jeg teste på fredag....men har papirer på alt, og kun senka 30mm, så bør vel gå bra. Det høres rart ut, jeg godkjente senkesett på gamlebilen min hos biltilsynet og de ville ikke skrive inn felgene i vognkortet selv om jeg spurte om det. originalt 14", jeg hadde 17" på når jeg viste bilen. Det var ikke så nøye, siden de nye felgene/dekkene ikke økte eller senket rulleomkretsen for mye ihht reglene. Men, nå er det vel veldig mange forskjellige praksiser på slikt rundt om kring på forskjellige avdelinger hos biltilsynet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 15, 2008 Her er en grei kalkulator: http://www.1010tires.com/TireSizeCalculator.asp?action=submit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 16, 2008 Denne?http://dev.sparklingblue.net/pics/bilforumet/senkesett_godkjenning.pdf Ja. Det skrivet ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 18, 2008 Og da var dekk+senk i vognkortet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 3, 2008 Da fikk jeg en 2er feil på eu kontroll og det var såklart senkesette. Tar bare 2 måneder til det skal godkjennes. Men bilen skulle vært godkjent i august. Får håpe jeg ikke blir stoppa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 4, 2008 Da fikk jeg en 2er feil på eu kontroll og det var såklart senkesette. Tar bare 2 måneder til det skal godkjennes. Men bilen skulle vært godkjent i august. Får håpe jeg ikke blir stoppa. Husk å justere lys og lasteventil (hvis du har det) før du drar til gærningene på jessheim Var der selv og fikk feil på lasteventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 6, 2008 Jeg fikk høre at jessheim folka var idioter på godkjenne senkesett så bli i oslo i stede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...