Anbefalte innlegg

da har jeg konvertert fra opel til audi da, trøste og bære så jeg får se hvordan dette går da.

Har nå kjøpt gamle bilen til Vindal en S2 avant som tokk 1 plass på våler i år, skønner ikke hvordan det gikk for seg men.

har da noen planer for bilen i alle fall, har alerede gjort en del rep på motoren som ikke var riktig gjort fra før, som at magnet ventilen var fjærna dump ventilen var fjærna så det var jo bare et spørsmål om hvor lenge turboen ville holde. da jeg henta bilen gikk den på ca 2 bar lade trykk, og slo over i nødprogram med en gang. så har også skifta skipp da det gamle var til orginal trubo osv.

Så jeg har bestilt alt av foringer til bilen siden 110% av foringene var defekte, kan ikke kjønne at noen lar en bil forfalle så mye, og like vell bruke penger på felger osv.

men skal prøve og møte på neste mjøs lag da i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som en artig bil :)

Bra du kvitta deg med oplen da

Bilder av gliset da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja har jo lagdt til noen bilder ved profilen min da, ellers veit jeg ikke helt hvordan det gjøres da.

Men finner det vell ut etter vært, se om jeg kan få til noe i morra da jeg får bilen igjend fra soting. håper det blei velyket da i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å komme det..

Får håpe det blir noen som kommer neste gang da..

Sist samling var det vel få eller ingen som møtte opp.. Meg selv iregnet der, ettersom jeg ikke hadde tid til det...:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen skal du være:D

godt at du skjønte at vag er tingen da, hehe

Det kommer til og bli nytt samlingsted nå som vi nærmer oss vinteren men er ikke helt sikker hvor dette blir enda, og vet heller ikke hvilke dager det er snakk om enda heller..

Men dette blir bestemt i løpet av uken regner jeg med, så nærmere informasjon om dette vil komme..

Mvh

K.Lundquist

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bra du fant ut at du skulle bytte Opel'en med Audi da, ett bytte du sikkert ikke vil angre på.. hehe.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig bil du har kjøpt deg! Må nok komme på lokaltreff og se denne i nærmere øyesyn ja.

Men skjønner ikke helt hva du mener med denne:

Opprinnelig postet av Tor Olav Salvesen

Har nå kjøpt gamle bilen til Vindal en S2 avant som tokk 1 plass på våler i år, skønner ikke hvordan det gikk for seg men.

Bilen er rett og slett nydelig. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en som har tatt til fornuften og tatt steget fra den lavere middelklasse av tysk bilproduksjon til overklassen. :D:D:D

Velkommen inn i en meget bra klubb, og bilen din ser veldig bra ut, så når du har fått fikset feilene, så finner du nok snart ut hvor gøy det er med femmer, turbo og Quattro. : rock :: rock :: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stig Are Amundsen

Nydelig bil du har kjøpt deg! Må nok komme på lokaltreff og se denne i nærmere øyesyn ja.

Men skjønner ikke helt hva du mener med denne:

Bilen er rett og slett nydelig. :D

Greit at bilen er pen og se på da, men for og si det på den måten når du fjærner dumpventilen, roter vekk en haug med klips til dørtrekka, ledningene til steron liger bare kassta inn i bilen. osv.

pluss at samtidlige foringer under bilen er totalt opp brukt,

så bilen er jo rett og slett sliten da, og for meg er ikke en bil pen og se på før at alle tekniske ting er i orden også, i salgs anonsen sto det 330hk, he he he nærmere 250 vil jeg tippe, nå er bilen chippet på nytt reparert det meste bortsett fra foringene, så nå går bilen meget godt.

Kommer på neste treff jeg om noen bare sier i fra når det er.

håper det er somerdekk føre enda da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bilder av den nå, veldig fin bil ja.. bare å satse på at du får kommet på neste lokallags treff da.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit at bilen er pen og se på da, men for og si det på den måten når du fjærner dumpventilen, roter vekk en haug med klips til dørtrekka, ledningene til steron liger bare kassta inn i bilen. osv.

pluss at samtidlige foringer under bilen er totalt opp brukt,

så bilen er jo rett og slett sliten da, og for meg er ikke en bil pen og se på før at alle tekniske ting er i orden også, i salgs anonsen sto det 330hk, he he he nærmere 250 vil jeg tippe, nå er bilen chippet på nytt reparert det meste bortsett fra foringene, så nå går bilen meget godt.

Kommer på neste treff jeg om noen bare sier i fra når det er.

håper det er somerdekk føre enda da.

Hvorfor kjøpte du den når du karakteriser bilen som et dass??? Du må være den første som kjøper Audi S uten å prøvekjøre før du leverer fra deg pengene. Og skrive sånne latterlige signaturer sier vel mer om deg enn om bilen!

Bilen fikk bl.a nye foringer i forstillingen så sent som i April. Den ble dessuten Eu-godkjent så sent som på Mai (?), så å si at 110% av foringene er utslitt er å overdrive sterkt! Jeg har selv kjørt bilen en god del, og S2 som er mer kompakt i drivverk og foringer ellers, skal du lete lenger etter.

Det med feil programvare fra Jonus, er jonus sin feil og ikke Terje sin. Jeg stod personlig å hørte Jonus fortelle på Gatebil september 2003 at den programvaren Terje hadde fått skulle holde til ihvertfall 350HK på orginal dyser, men da burde dysene byttes, ingenting om programvaren ble nevnt(eller skipp som du kaller det). Og da hadde t.o.m Terje kjøpt en KX450 av Jonus, som han senere byttet til RS2-turbon.

Terje har hatt bilen i snart 2år, brukt over 100 000,- på den og var rimelig lei av påkost. Når du fikk en godt over gjennomsnittet og premiert S2 avant (hvite skilter), men 19" RS4 hjul, 17" BBS vinterhjul med nye dekk, Rs2 turbo\grenrør(+div), 1 år gammel lakk, KW justerbart senkesett+++++ til 165000,- og presterer etterpå å kalle bilen nærmest vrak, da provoserer du meg noe jævlig, for det er så langt fra sannheten som overhodet mulig. Terje prøvde så godt han kunne å hjelpe deg dagene etter du kjøpte den, du ringte til han 3-4 ganger daglig og han tilbydde seg t.o.m å ta bilen tilbake!!! Dette blir for DUMT!

Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen fikk bl.a nye foringer i forstillingen så sent som i April. Den ble dessuten Eu-godkjent så sent som på Mai (?), så å si at 110% av foringene er utslitt er å overdrive sterkt! Jeg har selv kjørt bilen en god del, og S2 som er mer kompakt i drivverk og foringer ellers, skal du lete lenger etter.

Det med feil programvare fra Jonus, er jonus sin feil og ikke Terje sin. Jeg stod personlig å hørte Jonus fortelle på Gatebil september 2003 at den programvaren Terje hadde fått skulle holde til ihvertfall 350HK på orginal dyser, men da burde dysene byttes, ingenting om programvaren ble nevnt(eller skipp som du kaller det). Og da hadde t.o.m Terje kjøpt en KX450 av Jonus, som han senere byttet til RS2-turbon.

Terje har hatt bilen i snart 2år, brukt over 100 000,- på den og var rimelig lei av påkost. Når du fikk en godt over gjennomsnittet og premiert S2 avant (hvite skilter), men 19" RS4 hjul, 17" BBS vinterhjul med nye dekk, Rs2 turbo\grenrør(+div), 1 år gammel lakk, KW justerbart senkesett+++++ til 165000,- og presterer etterpå å kalle bilen nærmest vrak, da provoserer du meg noe jævlig, for det er så langt fra sannheten som overhodet mulig. Terje prøvde så godt han kunne å hjelpe deg dagene etter du kjøpte den, du ringte til han 3-4 ganger daglig og han tilbydde seg t.o.m å ta bilen tilbake!!! Dette blir for DUMT!

Håvard

Hvis du vil kan du godt få en skriftelig skriv fra verksted at samtlige foringer er totalt utslitt, mener da alså samtlige.

Og det værskstedet som hadde godkjent med bilen med de foringene som dem er i DAG(veit ikke hvordan de var da) burde miste godkjeningen sin

Hva som er sagdt mellom jonus og vindal får være mellom de do jonus sa til meg at dette var et chipp til orginal turbo, de på flisundet kalte dette "programvaren" en 303 mtm chip.

Har aldrig klaget på vindal, eller på hjelpen vindal har gitt meg. Han har tilbudt og ta bilen tilbake ja, noe jeg vurderte.

Men bilen er MEGET PEN og se på, og det tekniske fikser jeg selv,(borsett fra justering)

Ja jeg mener bilen er så godt som vrak teknisk, hvis du ikke trur meg får du komme og ta en titt. men som tidligere sakt siden jeg er mekaniker så fikser jeg det tekniske selv.

Men siden du tar vindal i så godt i forsvar. kan du da svare meg på en ting, kanskje han sier at bilen har kjørt med et ladetrykk på 1.5 bar. hvordan er det mulig når "programvaren var programert til max 1.2bar???????? lurer litt på dette.Flissundet som leste ut dette.

Og eksosanlegget er skrudd sammen med ca 12 klemmer og 50cm lange rør,(hvis du ikke trur meg kan du jo komme og se selv)

Det var skiftet en over gang fra coilen til pluggen, de 4 andre var teipet, og totalt defekte(hilsen flisundet) mangler mange klips til motering av dørplatene(hilsen abm reklame på hamar)

da jeg henta bilen ladet den ikke mindre en 2 bar og gikk rett i nødprogram. Det er kast i svignings demperen. domp ventilen var blokka, og det forkorter jo levetiden på turbon ekstremt da, pluss du mister krefter. dette er det jeg kommer på for øyeblikket.

Så er det rart at jeg lurer på hvor han har brukt de 100 000kr??

men felger og dekk er dyrt, lakering er dyrt og anlegget har muligens kosta litt, pluss turbo et par kroner.

Men bilen har jo kjørt ..........km så at det er sliten er jo vanlig.

Eneste jeg har hengt meg opp i er det vindalen har sakt er hva bilen lada av turbo trykk og at bilen var strøken teknisk.

Er ellers kjempefornøyd med bilen,og har ingen ting i mot Vindal,han har vært meget behjelpelig med mine spørsmål.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir litt provosert her eg også når du går ut og rettar personlig kritikk mot folk... :confused:: brick :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Sture Nerhus

Blir litt provosert her eg også når du går ut og rettar personlig kritikk mot folk... :confused:: brick :

???? har ikke gitt kritikk på folk bare bilen, som sagdt ingen ting mot vindal, sier bare som sant er at bilen er totalt utslitt i foringer osv.?? hva er galt med det da??????? skal jeg juge da eller og si at bilen er i perfekt stand????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

???? har ikke gitt kritikk på folk bare bilen, som sagdt ingen ting mot vindal, sier bare som sant er at bilen er totalt utslitt i foringer osv.?? hva er galt med det da??????? skal jeg juge da eller og si at bilen er i perfekt stand????

Jeg holder med Tor Olav her. Han må jo få lov til å skrive og fortelle i hvilken stand bilen er, og som han sier, så har han ikke sagt ett eneste negativt ord om selger.

Og han har jo store planer om å fikse alt som er feil på bilen, bringe den tilbake til en stand som en så pen bil fortjener å være i. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å hold en hyggelig tone og vær litt saklig folkens så slipper vi moderering/stenging av tråder.

Tor Olav kunne sikkert sagt ting på en annen (penere?) måte, men han har jo stort sett beskrevet bilens stand, og det må jo være lov. Dere som kommer med kritikken er verre etter min mening (kritikk av person på grunnlag av signatur osv).

Tor Olav:

Bilen vant utstillingskonkurransen, tekniske feil her og der blir nok ikke fanget opp der.

BB

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel si grattis med ny bil da, og velkommen som medlem for å holde denne tråden litt "ryddig".....

Synd bilen er i den standen du mener den er i, men da er det godt du har midler til å få den tilbake i den stand den forstjener å være i. Når det gjelder bilens tekniske stand og Vindals utsagn om at bilen skulle være i teknisk bra/strøken stand så kan det sikkert unnskyldes med det vi alle er litt preget av tror jeg, nemlig det å se seg litt blind på "små"feil..

Skulle jeg solgt bilen min nå, ville jeg nok karakterisert den som meget velholdt og i god stand, med unntak av deler av lakken. Når man legger ned mangfoldige kroner i bytte av ( for min egen del ) bremser, kalippere, foringer, div slanger, reimer, nye dekk + felger, div interiør deler, hjullager osv osv og ser regningene og summene av dette bli skyhøye, tenker man gjerne at siden man har gjort SÅ mye med bilen må den da endelig være i god stand...

Kanskje en liten faktor her det også?

Uansett, gratulerer med en MEGET LEKKER bil da.. Utseendemessig er det ikke noe å utsette på den iallefall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stod en annen signatur før han forandret den. Bilen er ikke så dårlig stand som det er sagt, foringer er fortsatt bare en slitedel som må byttes før eller senere på alle biler, og det gjør ikke bilen til et vrak pga. det.

Ville bare forsvare Terje som kamerat OG(!) klubbmedlem her, sånn at han ikke fremstilles som en som driver med lureri. Ut i fra Tor Olav sine første innlegg kan det nemlig virke sånn. Jeg vil ikke ha Bilforumet.net tendenser her men følte jeg hadde behov for å si i fra.

Avslutter herved diskusjonen fra min side, og håper vi kan ha en mer hyggelig\saklig tone om en av landets råeste Audi B4.

mvh Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håvard Sæteren

Ville bare forsvare Terje som klubbmedlem her, sånn at han ikke fremstilles som en som driver med lureri. Ut i fra Tor Olav sine første innlegg kan det nemlig virke sånn. Jeg vil ikke ha Bilforumet.net tendenser her men følte jeg hadde behov for å si i fra.

Samme frå mi si side.

Ferdig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag er bilen bremset etter nytt chip osv, så i tidligere opp justering da var det 280hk i bilen ca, i dag blei den bremset til

ca 340hk og litt over 500nm, gøy dette. men den kuttet litt ved 5000o/min på 2 og 3 gir men kun et lite fin kutt men iriterende nokk. Men det fikser dem nokk.

Vil si unskyld til vindal hvis han føler at jeg har hengt han ut, har som sagdt bare snakket om det tekniske på bilen. men det blir nokk snart i orden, så blir nokk litt baneskjøring til neste år

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en nydelig s2 du har kjøpt deg.

Lykke til videre!:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil takke vindal for at han sende etter juserings armen til fjærene, ikke alle som ville gjordt dette, siden jeg har sagdt så mye galt om bilen. Men bilen skal bli grom og da skal han få bli med en trur om han vil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil du har kjøpt deg...

Håper å sjå deg på neste lokallagstreff da..

Kven som har bremsa bilen da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flisundet som har bremsa og justert bilen min, meget dyktige de der. skjønner ikke hvordan folk kan si at de har fanta si hk.

man må jo ta masse ting i betrakning, motoren min var meget god og varm da de tokk testen så skal ikke være noen fanta sihk i den i alle fall.

Kommer på neste lokal lag jeg bare jeg får tid og sted.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.