Anbefalte innlegg

Heisann.

SKal bytte clutch på poloen til dama. det jeg lurte på var... Må jeg skru av begge drivakselen så ta ut hele girkassen, eller kan jeg skru av bare venstre og evnt splitte girkassen?

fått høre begge deler og jeg ser ikke noen måte å få dratt girkassen i to: klø : Må vel bare ta ut hele? Og jeg har lest om noe sentrerings verktøy, må jeg ha dette??:o

Hvis noen kan forklare step by step hva som skal gjøres er det kjempe bra :) her oppe i finnsnes er det begrenset med bilrekvesita butikker og ingen hadde haynes boka :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke splitte kassen - du skal ha den løs fra motor.

Å skru av begge eller en drivaksling utgjør ikke noe serlig forskjell her. Men du får heller ikke kassen nok ut ved å bare løsne en. Vi skulle skifte kassen og ikke klutsj - så ikke helt sikker men tror ikke du får til noe uten å ta ut kassen.

Den gangen ( for noen år siden ) jeg skiftet kasse i en slik bil så var det ikke problem å få det på plass igjen uten sentreringsverktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tok ut kassen av tilsvarende bil for david i fjor. begge drivakslene måtte løsnes fra kassen.

når det kommer til sentrering så klarer du det helt fint uten spesialverktøy, skulle du ønske det så har biltema ett sett til en billig penge.

tar ca 1time å nappe ut kassa..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke splitte kassen - du skal ha den løs fra motor.

Å skru av begge eller en drivaksling utgjør ikke noe serlig forskjell her. Men du får heller ikke kassen nok ut ved å bare løsne en. Vi skulle skifte kassen og ikke klutsj - så ikke helt sikker men tror ikke du får til noe uten å ta ut kassen.

Den gangen ( for noen år siden ) jeg skiftet kasse i en slik bil så var det ikke problem å få det på plass igjen uten sentreringsverktøy.

Okey.. kjempe bra ;)

jeg tok ut kassen av tilsvarende bil for david i fjor. begge drivakslene måtte løsnes fra kassen.

når det kommer til sentrering så klarer du det helt fint uten spesialverktøy, skulle du ønske det så har biltema ett sett til en billig penge.

tar ca 1time å nappe ut kassa..

Biltema er LANGT unna fjordgård hehe.. men går det uten spesialverktøy så går det ;)

folk vil kanskje le, men hva består sentreringen av? skal du line opp den plata med en skive eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.