Tikking etter Toppakningsbytte S4

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen på service, for reg reim skifte og toppaking bytte...

Dem skulle åsså bytte ventiltetningene da dem var i slipesettet.

Hentet bilen av verkstedet igår, og det første jeg hørte var ventil tikking. hvordan kan det ha seg...

Har vell ikke noe med ventiltetningene og gjøre siden den har hydrauliske løftere?

S4 2.2T 93"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta en liten stund før løfterne jevner seg ut, mine ble bedre etter en uke eller så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke være en liten eksoslekkasje som lurer deg?

Er pakningene på eksosmanifoilden byttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk nå i hvertfall at det er nok olje på motoren. Mange "lurehuer" på verkstedene vett... Har en tendens til å begynne å tikke før du får warning på dashen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ta en liten stund før løfterne jevner seg ut, mine ble bedre etter en uke eller så.

Jepp, tenkte det samme jeg åsså.. kan være luft i systemet etter dem har byttet tetningene.. fordi løfterne ekspanderer elns under bytte? om jeg har forstått det riktig. :)

Forøvrig så er Eksos pakningen åsså byttet, da den fulgte med i slipesettet :)

Får bare prøve og kjøre litt mere da, og se om det forsvinner..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har fortsatt ikke sluttet og tikke.. nesten som om hele toppen bråker mere :o

Ser dem har fyllt på Valvoline Maxlife 10 W40 med pris på 500,- ca.. kan dette ha noe med tikkingen og gjøre?

MaxLife dElsyntetisk Motorolje sae 10w40

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda tikking i motoren etter toppakning bytte... byttet manifoilen samtidig på verksted!

Hvordan klarer man egentlig og høre forskjell på frieksos og ventil tikking? håper det ikke er manifoilen som er dårlig planet. :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

husker da jeg bytta topppakning på skolen,så hadde jeg fått for lite(eller stor) da kom det tikking ut av motor'n..

riktig nok en diesel men.. men er det ikke bare å få den inn igjen på verksted så dem får sjekka dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da var bilen tilbake på verksted, er en uke i lillehammer. så kjørte bilen på verksted og ba dem fikse resten mens jeg var borte!

Hadde kjøpt nye løftere som jeg la med, tipper dem kom til og bytte dem!

Fikk pris hos verkstedet på 5700,- (sylinder service) men kjøpte heller løftere fra usa! ble 1600,- ;) så nå er det bare og vente!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.