ang. bærearbsbytte/4hjulskontroll

Anbefalte innlegg

Har et litt kjipt problem...

Har slitt sundt et sett fremdekk pga skeiv forstilling. Skal bytte alle de øvre bærearmene og evt. stabstagene før jeg tar kontrollen.

Men ingen verksteder kan ta 4hjulskontroll før om en måned.. -Hvor mye haster det med firehjulskontroll etter en slik reperasjon? Kan jeg kjøre 20 mil til nærmeste verksted som har tid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som kan uttale seg?....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift av bærearmene på multilink, vil ikke påvirke forstillingsvinklene i nevneverdig grad. Kun ørsmå forandringer som følge av at de nye foringene i bærearmene kanskje sentrerer armens innfestningspunkt litt annerledes enn den gamle slitte + øvre fjørskål/støtdempertopp kan forskyves litt i bolthullene. Begge deler meget lite.

Endeledd derimot skal/kan justeres både i høyde ( sporingskurve ) og i lengede ( spissing/ toe-in toe-out ), men disse skriver du ikke noe om å skifte.

Stabstag kan jeg ikke se vil forandre bilens hjulvinkler.

Det som justeres foran på multilink er: Spissing ( ved å endre lengden på styrestagene/endeleddene ), camber ( ved å sideforskyve traversen ) + sporingskurve ( ved å endre høyden på endeleddets kule i innfestningen på fjørbeinet/navet ) Caster kan ikke justeres på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Bent.

Er bare snakk om å få flyttet bilen fra en plass til en annen etter rep, så da går jeg for det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.