Problemer med Golf 1 GTI Cab

Anbefalte innlegg

Hei

Har litt problemer med sommerbilen min som er en Golf 1 GTI Cabriolet 92/93 Modell.

Det hender med litt pådrag at den nykker / kutter litt akkurat som om den ikke får bensin.

Og så har det hendt ett par ganger at den mister all motorkraft/turtall og bare kutter helt ut uten at den vil starte, bare kinner og så boff ingen ting...Etter 5-10 min kan den startes og så kjøres videre men med nevnte nykking/kutting på litt turtal.

En gang har den bare stått og jukset på tomgang i en stund uten å dø helt ut men uten at det hjelper å gi gass.Bare står å "puttrer"

Har noen en idé om hva det kan være som er galt?

(bilen er kjørt 170000 ca og har nesten ikke blitt brukt i år og har stått lagret i tørr og god garasje vinterstid)

Det ble skiftet en slange i fjor mellom filter og bensin pumpe bak pga lekkasje og så skiftet jeg en slangeklemme fremme i år på grunn av litt lekkasje om dette har noe å si....

Mvh

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper det står en 98hk 2H motor i denne dersom det er 92/93 modell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ein mistanke om att det kunne vere gamle caben min med 16v pl motor. for den mangler (acumulatoren eller hva det er : flau :) den som står etter pumpa bak med tanken

etter ett uhell over ein fartshump. usikker om denne noengang ble byttet etter eg byttet bort bilen.

Den hadde like symtomer etter uhellet som trådstarters bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en 1.8 i motor. 112 Hk ( eller noe mindre pga katalysator? )

Kan ta bilder av motoren om det hjelper? Syns noen snakket om elektroniske løftere ikke mekaniske???

Er ikke akkurat mekaniker såe beklager.....

Å det er en av de aller siste golf 1 cabber så den er faktisk første gang registrert i 93 om dette hjelper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rett å slett ingen som har peiling, eller er det bare dårlig forklart? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.