Lakk av fjærer og kalippere, fremgangsmåte?

Anbefalte innlegg

Jeg vet det er 1000 tråder om lakking av kalippere. Men jeg skal lakke fjærene mine i samme farge.

De er helt nye KW fjærer, som er gule :o

 

Må desse sandblåses først? Eller er det nok å bare lakke over med hammerite? (har ikke tro på at det blir bra) Jeg har ikke så lett tilgang på sandblåseutstyr. Så om noen har en enklere måte å gjøre det nesten like bra på så hadde det vært fint :)

 

Kalippene børster jeg bare med stålbørste, og blåser med trykkluft før jeg lakker med børste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkerer du fjærene dine så får du de ikke godkjent siden du da lakkerer over nr osv på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å faen.. Jamen.. de er jo gule! :P Jeg vil ha de røde...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo bare maskere ut nummeret på fjæra, slik jeg gjorde med mine KW White Edition.

;)

 

GTC_008.sized.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo bare maskere ut nummeret på fjæra, slik jeg gjorde med mine KW White Edition.

;)

 

Hvordan lakket du dine da? Bare spraylakket de, eller pusset du og herjet litt først? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare mattet de ned, og sprøytet med myk lakk.. dvs en som ikke sprekker når fjærene blir belastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Myk spraylakk.. Hmmm, noen tips til hvor jeg finner det? Kan godt være varme bestandig og, slik at jeg kan lakke kalipperne med den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ligge under bilen og se på fjærene eller, de blir jo grå av møkk med tida uansett:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du ligge under bilen og se på fjærene eller, de blir jo grå av møkk med tida uansett:confused:

 

Okei, hvorfor vasker man bilen da? Den blir jo skitten etter på likevel :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, hvorfor vasker man bilen da? Den blir jo skitten etter på likevel :)

 

Så du ligger å polerer og gnikker på fjærene dine som ikke vises noe særlig i det heletatt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du ligger å polerer og gnikker på fjærene dine som ikke vises noe særlig i det heletatt?

 

Jeg gidder ikke kommentere det en gang. La meg få være litt nøye med noen detaljer, selv om du ikke bryr deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.