#1 Skrevet Juli 16, 2008 Hei, har en Audi 80 som håndbrekket bare bremser på en side, og på den siden det virker så bremser det dårlig. Men hvis jeg bremser med pedalen så virker alle bra. Noen som vet hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2008 tyder på at calipteren din er kaputt... Typisk for 80/90 dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2008 tyder på at calipteren din er kaputt... Typisk for 80/90 dette... Men den fungerer når jeg bremser da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2008 Hadde samme problem på min også, merket det etter heet varme bak på bilen i vinter Minus 13 grader ute når jeg skulle fylle på bensin:p skivene så ut som rene vulkan: smil : Sjekk håndbrekk veier!! Det var problemet på min bil. Men har du hatt detta lenge så må du kanskje bytte skiver eller få den inn i (cnc) Hånbrekk er problem på alle B4 modeller: bråk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2008 Men den fungerer når jeg bremser da Mekanismen til håndbrekket inni calipperen kan ta kvelden selv om bremsen fungerer på pedalen. Eller det kan som sagt være at håndbrekks vaiereren har satt seg fast inni strømpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2008 Har tittet litt på det nå, og det ser ut til at alt er i orden, brekket strammer seg og bremser nå, men den armen på calipperen klarer ikke å dra wieren helt opp igjen når jeg tar av bekket så den slutter å bremse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2008 FYI: Det ligger en guide på nordicaudi.com som viser hvordan man kan montere en smørenippel på calipperen. Jeg gjorde dette, samt at jeg byttet begge håndbrekkvaierene på min S4 C4. Jeg smører opp 1 gang pr år, og håndbrekket har nå fungert 2-3 år helt knirkefritt. Vet ikke om du kan bruke denne guiden på din B4, men for meg har det vært en billig og fungerende løsning... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2008 Okei, takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 30, 2008 Hadde samme problem på min b3. Enkel løsning er å gå på f.eks mekonomen og kjøpe ny fjær til den armen på calipperen som du snakker om. Disse fjærene er kraftigere enn de som sitter der originalt. det hjelper også å smøre opp armen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 8, 2011 Mekanismen til håndbrekket inni calipperen kan ta kvelden selv om bremsen fungerer på pedalen. Eller det kan som sagt være at håndbrekks vaiereren har satt seg fast inni strømpa. Finnes det rep sett på dette? Eller er det like greit og bare bytte caliper? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 13, 2011 Finnes vel repsett men har aldri prøv dette. Skal visst være noe knot å få løs håndbrekkmekanismen inn der. Eyvind Spangen vet vel alt om dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...