Anbefalte innlegg

Har en sånn plystring i turboen, som øker med turtallet.. jeg antar det er turboen iallefall siden det ikke er slik på tomgang.. men med en gang jeg gir jevn gass oppover på turtall.

Ryker den snart? Blir dyrt isåfall..: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel normalt med litt "plystring" i turboen:)

men om det er kommet nå i det siste høres det no litt ut som ein lekk i trykkslangene dine kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo sånnsett være at den begynner og gi seg, men du har ikke noe åpent filter/silikonslanger som kan fremheve denne lyden? Har du merket noe økning i oljeforbruk eller oljeflekker på bakfangeren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enormt med plystring på Golfen...

Tenkte å spille inn en video så folk får høre, lurer på om turboen er på tur ut av sitt gode skinn..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel normalt med litt "plystring" i turboen:)

men om det er kommet nå i det siste høres det no litt ut som ein lekk i trykkslangene dine kanskje?

Har bare eid bilen i cirka 1 måned, men den har vært sånn hele tiden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo sånnsett være at den begynner og gi seg, men du har ikke noe åpent filter/silikonslanger som kan fremheve denne lyden? Har du merket noe økning i oljeforbruk eller oljeflekker på bakfangeren?

Kikket over motorrommet, ser ingen tegn til oljelekkasje fra noe. Bilen soter ikke noe unormalt og jeg har ikke funnet noen oljeflekker bak nei.. bare er som en plystring, blir lett overdøvet av motoren når jeg får litt turtall på den

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen på Touranen begynte med plystring her for noen uker siden og det viste seg å være turboras....

Flott med garanti :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

. bare er som en plystring, blir lett overdøvet av motoren når jeg får litt turtall på den

Presis det samme som med min..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten til bror (som fader har hatt i endel år før det igjen) plystrer som syke satan med gasspådrag, og det har den gjort så lenge bilen har vært i familien :) Så litt plystrelyd betyr ikke at turboen MÅ være gåen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten til bror (som fader har hatt i endel år før det igjen) plystrer som syke satan med gasspådrag, og det har den gjort så lenge bilen har vært i familien :) Så litt plystrelyd betyr ikke at turboen MÅ være gåen :)

Hva slags passat er det? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Touranen min har plystret hele tiden jeg..

Noe galt? hm..

har brukt 1L olje nå siste 2mnd.. ?

Skal inn på en garantisak til mandag/tirsdag, bør de sjekke dette?

Men er det ikke merkbart effektap hvis turboen er gåen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns Touranen min har plystret hele tiden jeg..

Noe galt? hm..

har brukt 1L olje nå siste 2mnd.. ?

Skal inn på en garantisak til mandag/tirsdag, bør de sjekke dette?

Men er det ikke merkbart effektap hvis turboen er gåen?

Ville sjekket det ja, 1 liter olje på 2 mnd er _ikke_ normalt

Hvis turboen er helt død, så ville du merket det godt, men hvis den er på vei til å dø.. f.eks lager eller noe slikt så vil du ikke merke det før den dør antar jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Jon-Ivar

Skal inn på en garantisak nå til uka, svinghjul og div..

Ja, syns det har vært litt mye oljeforbruk. Vurderer oljeservice med 15´k intervaller også

Da skal jeg be de sjekke det! Men den plystrer org en del i Touran 2.0 hvert fall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags passat er det? :)

02 tdi 130 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

02 tdi 130 ;)

Samme ruklet som min da, flott å vite at det ikke sier bare pang og fullt ras rett rundt hjørnet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i golfen står ´03 100hk

Syns det er litt i overkant mye lyd, særlig merkbart ved småkjøring, rygging, parkering osv

Ingen oljeforbruk, org. filterboks..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i golfen står ´03 100hk

Syns det er litt i overkant mye lyd, særlig merkbart ved småkjøring, rygging, parkering osv

Ingen oljeforbruk, org. filterboks..

Slik det er her også, men det blir overdøvet når man gir på litt eller kjører jevnt, hører det ikke når jeg kjører på veien iallefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.