#1 Skrevet Juli 16, 2008 Hei Driver jo å bygger 10vt i min coupe quattro typ 85:) Og jeg lurer da på hvordan det blir med bremsekraftforsterkeren da? Den som sitter der nå er den orginale fra typ85 sugemotoren(KV) Vil den funke i det hele takk med turbomotoren? Og hvis ikke, hvordan skal jeg isåfall løse problemet? Vennnlig hilsen Jesper Graff:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2008 HeiDriver jo å bygger 10vt i min coupe quattro typ 85:) Og jeg lurer da på hvordan det blir med bremsekraftforsterkeren da? Den som sitter der nå er den orginale fra typ85 sugemotoren(KV) Vil den funke i det hele takk med turbomotoren? Og hvis ikke, hvordan skal jeg isåfall løse problemet? Vennnlig hilsen Jesper Graff:) det går helt fint det. må huske på at når du slipper gassen har du vakum og ikke overlading;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2008 På min er det hydraulisk bremsekraftforsterker. Har du vakumdrevet? Om så har du vel en enveis-ventil på slangen? Vil tro dette går bra uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 16, 2008 Med enveisventil går det finfint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 16, 2008 Flott flott! Mener å huske læreren snakka om den ventilen skjønner dere. Men jeg drev sikkert med noe annet da: flau : hehe Noen ideeer om hvor jeg kan ta denne fra da? hehe Eller sitter den allerede på slangen? Fra KV motoren orginalt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 16, 2008 Flott flott! Mener å huske læreren snakka om den ventilen skjønner dere. Men jeg drev sikkert med noe annet da: flau : heheNoen ideeer om hvor jeg kan ta denne fra da? hehe Eller sitter den allerede på slangen? Fra KV motoren orginalt! Den finner du nok ikke på biler med sugemotor men en enveis-vakumventil kan da ikke være noe vanskelig å få tak i? Jeg VET at jeg har en i 100TQ'n min. Her er bilde av hvordan den ser ut og hvor den står:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2008 Sitter enveivsventil på alle sugemotorer og, så du kan bruke den du har fra KV motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2008 Sitter enveivsventil på alle sugemotorer og, så du kan bruke den du har fra KV motoren. Så dem har forberedt sugemotorene til turbokonvertering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2008 Så dem har forberedt sugemotorene til turbokonvertering? Nei............ Men om man har littegranne teknisk innsikt, så skjønner man at en sugemotor ikke produserer noe vakum når gasspjeldet står helt åpent, det er faktisk små tendenser til overtrykk i plenum på enkelte sugemotorer. Og det er ikke helt heldig å ha 0 vakum i bremsekraftforsterkeren, er det vel? Derfor sitter det en enveisventil på ALLE sugemotorer, nettopp fordi at man skal kunne ha ett reservoar (fremre kammer i bremsekraftforsterkeren) av vakum til enhver tid. Man skal venstrebremse ganske mye på WOT for at reservoaret skal bli tomt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2008 Nei............ Men om man har littegranne teknisk innsikt, så skjønner man at en sugemotor ikke produserer noe vakum når gasspjeldet står helt åpent, det er faktisk små tendenser til overtrykk i plenum på enkelte sugemotorer. Og det er ikke helt heldig å ha 0 vakum i bremsekraftforsterkeren, er det vel? Derfor sitter det en enveisventil på ALLE sugemotorer, nettopp fordi at man skal kunne ha ett reservoar (fremre kammer i bremsekraftforsterkeren) av vakum til enhver tid. Man skal venstrebremse ganske mye på WOT for at reservoaret skal bli tomt Du tok meg seriøst gjorde du ikke? Da er det jo enda anklere å skaffes eg en slik ventil da: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 17, 2008 Du tok meg seriøst gjorde du ikke? Da er det jo enda anklere å skaffes eg en slik ventil da: rolleyes Nei, jeg ble så oppgitt av din totale uvitenhet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 17, 2008 Nei, jeg ble så oppgitt av din totale uvitenhet Hehe! Da var det virkslig bra at en kar som deg kunne sette meg skikkelig på plass! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...