Anbefalte innlegg

Har er stort problem:confused:

Det er en hel haug med ting som ikke fungerer i bilen min... Vindueviskere, varmeapparat, blinklys, tåkelys, grøftelys.... Å det er kontakt mellom nesten allt i sikringsboksen: gråter :

Hva gjør jeg ? Noen gode forslag?

Skjedde etter at jeg hadde ut interiøret foran i bilen for å finne igjenn en ledning til cd-spillern...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel stor fare får at det er en kortsluttning et sted, men er ikke sikker på hvor jeg skal begynne å lete:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk jordingspunktene der under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur jeg har fått med meg de fleste jordpunktene, men er ikke så oversiktlig der.. så tenkte å skru ut mere ting i morgen... Men det som er dumt er at jeg ikke finner noen tegninger over ledningsnettet:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være sikringsboksen som har fått en "smell"? Får når jeg skrudde inn intriøret så kom jorda i sikringsboksen i kontakt med karosseriet, å da gnistra det!?:confused:

Å det skal vel ikke skje når det er jord mot jord... Så jeg hadde vel tydlighvis en jordfeil... Å innimellom når jeg måler, så er det ikke jord i sikringsbokes.... :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel ikke være jord i sikringsboksen vel? Er jo bare + der.

Men, sitter det ikke en litt stor smeltesikring FØR sikringsboksen. Type 50A eller noe? Ett eller annet sted mellom sikringsboks og batteri.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel ikke være jord i sikringsboksen vel? Er jo bare + der.

Men, sitter det ikke en litt stor smeltesikring FØR sikringsboksen. Type 50A eller noe? Ett eller annet sted mellom sikringsboks og batteri.

hmm... Da er det vel noe rart der... Kommer det inn to "+" da eller?

Høres rart ut men!?

Kommer en Rød 10 eller 16 mm2 og en gul/svart som er like stor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som veit hvor smeltesikringen mellom batteriet og sikringsboksen sitter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 98' golf sitter det en sikringsboks oppå batteriet med 3-4 store smeltesikringer på. Noen av dem er vel på 100A. Hovedsikringer. Sitter også tre litt mindre der til vitale deler i motorrommet.

Godt mulig det er likt på A4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting du må tenke på er at alle tingene du har listet opp som ikke fungerer er koblet over tenningslåsen. Hvis komponenter som ikke går over tenningslåsen fungerer, og komponenter som går over tenningslåsen ikke fungerer, så har du fort klarte å nærme deg hvor problemet ligger!

I tillegg til selve tenningslåsen som styrer endel av strømmen, så mener jeg at det er et avlastningsrele som skal sørge for at tenningslåsen ikke skal svis slik som på de eldre bilene. Hvor dette releet er montert aner jeg dog ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Releene dine er under rattet. kan godt hende noen av de har løsnet litt, ta sjekk all fysisk...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting du må tenke på er at alle tingene du har listet opp som ikke fungerer er koblet over tenningslåsen. Hvis komponenter som ikke går over tenningslåsen fungerer, og komponenter som går over tenningslåsen ikke fungerer, så har du fort klarte å nærme deg hvor problemet ligger!

I tillegg til selve tenningslåsen som styrer endel av strømmen, så mener jeg at det er et avlastningsrele som skal sørge for at tenningslåsen ikke skal svis slik som på de eldre bilene. Hvor dette releet er montert aner jeg dog ikke.

Hmm... Høres ganske lurt ut :P..

Så da gjenstår det bare å finne ut hva det releet heter og hvor det sitter :P... Får når jeg tenker meg om så er det jo det som styres av tenningslåsen som ikke fungerer :)

Så takker for tipset : vinke ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor dette sitter og hvordan det ser ut?

Regner vel med at det sitter under rattet et sted!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen her som vet hvor jeg finner avlastningsrele ? Delnummer osv...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avlastingsrelè. det heter 643.

Delenummer: 8K0951253

Kan skaffes hos møller for en liten sum, husker ikke akkuratt hvor mye det er, men det under 300kr:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.