Anbefalte innlegg

Skrotet til kona trenger nytt batteri, er batteriene Biljalla selger noe å vurdere ?

Noen med erfaringer ??

Priser:

 

63 ah = 498,-

88 ah = 598,-

: bg :

 

PS: Blei Pappa i går også, uten att det har noe med saken å gjøre!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ungen. :D

 

De var jo veeeeldig billige med tanke på effekten da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

biltema batteri i bilen til fatters, hadde et stående da hans tok kvelden for 4 år siden tror jeg, fungerer bra enda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil fikk de bra test resultater i noen tester for en tid tilbake, husker ikke hvor jeg leste, men har ikke hørt noe negativt om de batteriene, flere kompiser som har dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte i et Biltema batteri på den gamle Audi 80'n min for fire år siden, trangt under batterilokket, men batteriet er frescht som bare juling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt biltema-batteri før, kommer til å kjøpe igjen, hvor lenge dem varer er vanskelig å si for meg da jeg enten har krasjet eller solgt bilene som batteriene var i :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Hodnekvam

Om jeg ikke husker helt feil fikk de bra test resultater i noen tester for en tid tilbake, husker ikke hvor jeg leste, men har ikke hørt noe negativt om de batteriene, flere kompiser som har dem.

Stemmer. Jeg har lest det samme, men husker ikke hvor.Hadde det 63A i 100en, ingen problemer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Minst like viktig som kapasiteten er kaldstartstrømmen, dette om du bor i et område som er veldig kaldt om vinteren, og /eller har dieselmotor. Den varierer fra rundt 300 A til 900 A, alt etter batteritype. Blant de bedre er Exide Maxxima og Millennium, der begge har 900 A i kaldstart.

Som sagt tidligere kommer batterier fra Biltema bra ut i test, dette når man ser på hva man betaler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, høres jo positivt ut. Vi får prøve ett batteri og se åssen det går. Takk for alle svar !

Har vært hos kona og sneipen i ettermiddag, det er jo bare morro og stas jo ! : cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å kjøpt ett batteri fra Biltema....

 

Helt til jeg kjøpte en bil det satt batteri i fra Biltema...

 

Beste batteriet jeg noensinne har hatt!

 

Har kjøpt flere batterier fra Torshov og div andre steder, bare søppel... aldri levd mer enn 2 år...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Minst like viktig som kapasiteten er kaldstartstrømmen, dette om du bor i et område som er veldig kaldt om vinteren, og /eller har dieselmotor. Den varierer fra rundt 300 A til 900 A, alt etter batteritype. Blant de bedre er Exide Maxxima og Millennium, der begge har 900 A i kaldstart.

Som sagt tidligere kommer batterier fra Biltema bra ut i test, dette når man ser på hva man betaler.

Optima red top har 1050 A .... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Familien hadde en Mazda hvor Biltema-batteriet levde i ca 8 år. Bilen ble nesten bare brukt til småkjøring, og var også flatt flere ganger (glemt lysa). Veldig bra batteri for pengene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Optima red top har 1050 A .... ;)

 

Knall batterier det og, men dessverre alt for kort levetid...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde biltema-batteri i gt'n min. Var det på 63ah. Det funka veldig bra, også på vinteren. Men måtte desverre gi tapt da det gjaldt som mest i 33 minus på hytta på Oppdal jula 02....Da kom det en kar med Range Rover og slippet nytt Optima-batteri. Med mine freshe startkabler trodde vi at det skulle bli fyr i kjerra..Sto på starteren i nærmere en halvtime, men ble ikke liv. Endte opp med å legge ulltepper(!) over hele panseret, skjermer og grill, og la en vifteovn på 2000W ned i motorrommet. DA ble det liv! :D :D

 

Men hvor ofte er det under 30 kalde? Go for it!

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du snakker om 30 blå Eivind, så vet jeg at i Canada, hvor de ofte har under 30 blå, der finnes det varmetepper til bilbatteriet, på samme måte som det finnes motorvarmer her. I stedet for en motorvarmer i vannet slik vi bruker, så er det også vanlig der borte med et varmeteppe montert under bunnpanna, som holder olja flytende. Det kan være nødvendig i 45 minus!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Arne Waadeland

Optima red top har 1050 A .... ;)

- og koster for mye ;) 900 A holder lenge. Red top er vel mer rettet mot bilstereo av stor størrelse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema batteriene er ikke noe å utsette på annet enn at du MÅ sjekke syrenivået før du bruker det! Kjøpte et til en gamel traktor jeg hadde, og det fosset over.. Glemte selvfølgelig å sjekke nivået. Det var overfylt med syre!! hehe.. : rolleyes

Det var da en 1968 Ford 2000 som var meget tongstartet på vinteren i -15 grader. Slitte stempelringer osv osv.. Tappet batteriet opp til flere ganger, men tok ikke knekken på det!!

Blir nok batteri ifra Biltema neste gang også!! : ja :

 

Tror fakktisk det er sønnak som lager batteriene til Biltema. Mener å ha hørt det en plass...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.