A4 B5 Turbo, tenningsbank?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en A4 B5 Turbo som har blitt totaloverhalt med smidd innmat og det meste nytt..

Bilen gikk som forventet etter overhalingen men følte det manglet noe drag.

Skiftet N75 fra orginal til N75H.

Etter dette var ikke bilen til å kjenne igjen!

Trykket kom på 2800rpm og holdt seg gående til turboen ikke orket mer.

 

MEN!

 

Etter byttet så hender det at motoren får en liten feiltenning akkurat idet øyeblikket hvor det går fra vakum til overtrykk.

 

Jeg har også problemer med at ECU`n plutselig kan finne på å gå i nødmodus med "Maximum Boost Pressure Exceeded" og "Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High"

 

Etter å ha fjernet kodene så går bilen som normalt.

 

Kan det være at jeg får for lite bensin som gjør at bilen fusker litt når trykket kommer?

Eller at det er noe galt med tenningen?

 

Har også et problem med at jeg ikke kan gi gass kjapt. Jeg må liksom gradvis øke gasspådraget for å få økt turbotrykket.

Jeg kan heller ikke gi for mye gass i høyt gir, da vil den feiltenne ( Noen ganger ) og gå i nødmodus.

 

Kan det være Chippen som det er noe galt med?

 

Eller kan det være lekasje i en trykkslange?

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er turbotrykket ditt? Vet hjernen går i nødmodus ved 1,4 bar....."Maximum Boost Pressure Exceeded" feilkoden kan kanskje tyde på det....

Det er vel antagelig chippen som gjør det, men en mulighet er også den N75H ventilen. Med den får en høyere trykk. N75J ventilen gir raskere trykk kontra den gamle. Jeg kjørte med J ventilen på min A4 AEB og det funka gull der:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge egil på ESTuning så skal det ikke være noe alarm på høyt trykk før LANGT over det trykket jeg kjører.. :-S

Lader som regel mellom 1bar og 1,5 bar avhengig av uteforhold..

 

Men hvis jeg ikke gir gass for fort så går det forholdsvis greit og den lader trykket.

 

Men har også merket at den ikke klarer å regulere turbotrykket når den går i nødmodus.. I stedet så kutter den tenninga..

Det kan da ikke stemme? :-S

 

Morten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en smart løsning? (A) Hehe :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har en smart løsning? (A) Hehe :-)

 

hmm hvis du har samme problemt som jeg hadde når jeg brukte bleed ventil så kommer du opp i et visst trykk å da går bilen med et hopp å et rykk i nødmodus.. å så fort du overstiger 0.5 eller noe sånn så moger den noe sykt. å det forsvinner når du starter bilen på nytt.. enkelt å greit at chippen ikke er beregnet på det trykket du kjører på. då går bilen i nødmodus for å ikke mose turboen å resten av maskinen på grund av for dårlig blanding.. aner ikke om dette er noe av dette du spurte om en gang men er nå vedrd et forsøk.. H ventilen gir gjerne 0,2 i mere trykk.. siden den lugger ved gasspådrag kan det jo være vakumproblemer, eller plugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei du Kai! ;D

Det var nettopp dette som skjedde ja :)

Men jeg fant ut av problemet....... Det hadde seg slik at N75`n sto med langdelen mot Wastegaten, da denne egentlig er utgangen som skal tilbake til innløpet..

Derfor virket egentlig ikke N75`n i det hele tatt..

Men, etter jeg fikk snudd denne riktig vei så gikk alt som det skulle :)

 

Men! Uansett, takker for svaret! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bruker i mange tilfeller og være problemer med lekkasje i vacumslangene,eller er det blitt innstilt feil i forbindelse med tannreimen da får du vel feil tenning tror jeg ?????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heihei Runar :) Som sagt i forrige post så er problemet løst :)

Motoren er nybygget og registeret ble dobbel, trippel sjekka! Så sjekka vi det en gang til... :P

Så det skal være OK hvertfall :)

Lekasje i vakumslanger og veivhusventilasjon er vanlig problem ja :)

Men har trykktestet til 1.5bar med 0psi tap så det er potte tett :)

Men takk for svaret! ;D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.