Anbefalte innlegg

Er det noen som har satt inn defa alarm i en bil før?

Jeg driver å leter etter styreenheten i bilen min for å finne ut hvilken defa modell jeg har. Er det en plass i bilen denne "pleier" å bli plassert?

Vet jeg sikkert kan følge ledningene, men det krever mye demontering av diverse :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved sikringsboksen under rattet ditt..pleier å være montert der fra Bilradiospesialisten værtfall.

Et tips:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

At jeg ikke har titta der da : bh :

Har tilogmed skrudd ut sitteputa bak og titta under der.

Takk for tipset iallefall :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har montert Defa-alarm ett par ganger, en gang på en Mazda jeg hadde og sist på Audi'en.

I Audi'en så er "hjernen" til alarmen plassert midt inni alt det andre surret av elektriske duppeditter skjult bak "oppbevaringshyllen" under rattet. Det var også her "hjernen" til gammel-alarmen var plassert.

I Mazda'en så var det mest hensiktsmessig (best plass) til å montere denne på høyresiden, "bak" hanskerommet.

Vil tippe på at den er plassert en eller plass i dashbordet ditt. Dette argumenterer jeg med at ledningene til f.eks. lysdioden, panservernbryter, sirene etc. ikke er såpass lange at den kan plasseres bak i bilen uten at en del ledninger må skjøtes og forlenges. Ved kjøp av ny alarm så ser man at ledningene som skal bak i bilen (bakdører, bagasjeromslokk) er de lengste, noe som tyder på at meningen er at "hjernen" skal plasseres framme!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den var under der ja, takker!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.