#1 Skrevet Oktober 19, 2004 Er det noen som har satt inn defa alarm i en bil før? Jeg driver å leter etter styreenheten i bilen min for å finne ut hvilken defa modell jeg har. Er det en plass i bilen denne "pleier" å bli plassert? Vet jeg sikkert kan følge ledningene, men det krever mye demontering av diverse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 19, 2004 Ved sikringsboksen under rattet ditt..pleier å være montert der fra Bilradiospesialisten værtfall. Et tips:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 19, 2004 At jeg ikke har titta der da Har tilogmed skrudd ut sitteputa bak og titta under der. Takk for tipset iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 19, 2004 Jeg har montert Defa-alarm ett par ganger, en gang på en Mazda jeg hadde og sist på Audi'en. I Audi'en så er "hjernen" til alarmen plassert midt inni alt det andre surret av elektriske duppeditter skjult bak "oppbevaringshyllen" under rattet. Det var også her "hjernen" til gammel-alarmen var plassert. I Mazda'en så var det mest hensiktsmessig (best plass) til å montere denne på høyresiden, "bak" hanskerommet. Vil tippe på at den er plassert en eller plass i dashbordet ditt. Dette argumenterer jeg med at ledningene til f.eks. lysdioden, panservernbryter, sirene etc. ikke er såpass lange at den kan plasseres bak i bilen uten at en del ledninger må skjøtes og forlenges. Ved kjøp av ny alarm så ser man at ledningene som skal bak i bilen (bakdører, bagasjeromslokk) er de lengste, noe som tyder på at meningen er at "hjernen" skal plasseres framme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 19, 2004 Den var under der ja, takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...