#1 Skrevet Juli 17, 2008 Hei! Sliter med at at det kommer ut endel olje ved høyt turtall. Motoren er nyborret og ringene filt etter JE sine anbefalinger. Har prøvd litt forskjellige løsninger feks fra toppdeksel med Porsche oljeseperatortank med retur i bunnpanne, uten hell. Har nå en stor tank på ca 1-1,5 l. med flere kammer rett i blokk på venstre side bak (original plassering), med hiver fortsatt ut olje. Noen gode forslag? Ben Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2008 Ville tatt en komptest i første omgang for å se hvor "ille" det er. 12-13 bar bør du ha på lunken motor, ca 50grader, alle plugger ute, koble fra dyser og tenning, samt holde full åpning på gasspjeld og kjøre på startern. Finnes ingen gode løsninger på å fikse ventilasjon om du har stor blow by. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2008 Ettersom jeg har forstått er det et problem på disse motorene, men kanskje min er litt i det meste laget. Skal ta en komp evnt lekkasjetest på den. Hva slags veivhusventilasjon kjører dei med høyt turtall og mye effekt med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2008 Har mistanke om at en del av problemet er at mye olje samles i toppen da returen blir "blokkert" av luft som kommer opp gjennom returhullene. Denne oljemengden i toppen kan også være en del av problemet mange har opplevd med sviktende oljetrykk i lange svinger. Har ikke fått testet ennå, men har modifisert toppen min slik at jeg har en ekstern oljeretur fra bakkant av toppen og ned til bunnpluggen i bunnpanna(når returen er under oljenivået kommer det ikke luft oppover). I tillegg bruker jeg det røret som går inne i toppdekslet(AAN) som utluftingsrør(har boret hull i det på flere plasser) for å lettere få ut lut uten at olje skal følge med. Får forhåpentlig testet ved neste banetreff om det virker eller ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 18, 2008 Har mistanke om at en del av problemet er at mye olje samles i toppen da returen blir "blokkert" av luft som kommer opp gjennom returhullene. Denne oljemengden i toppen kan også være en del av problemet mange har opplevd med sviktende oljetrykk i lange svinger. Har ikke fått testet ennå, men har modifisert toppen min slik at jeg har en ekstern oljeretur fra bakkant av toppen og ned til bunnpluggen i bunnpanna(når returen er under oljenivået kommer det ikke luft oppover). I tillegg bruker jeg det røret som går inne i toppdekslet(AAN) som utluftingsrør(har boret hull i det på flere plasser) for å lettere få ut lut uten at olje skal følge med. Får forhåpentlig testet ved neste banetreff om det virker eller ikke fikk du testet dette? får også alt for mye olje i catchtaken, men kjører med 7a deksel uten ventilajson i. skal lage lufting i dette for å se om det blir bedre, da motoren ikke har gjort dette før med lufting i toppdekslet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 18, 2008 fikk du testet dette? får også alt for mye olje i catchtaken, men kjører med 7a deksel uten ventilajson i. skal lage lufting i dette for å se om det blir bedre, da motoren ikke har gjort dette før med lufting i toppdekslet. Fungerte fint, men en gang fylte jeg for mye olje på motoren og da kom det litt olje ut. Oljenivået kom nok over skvalpeplatene slik at veiva plasket ned i oljen og da ble den med ut gjennom ventilasjonen i blokka (og da hjelper ikke ekstra retur fra toppen) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...