Anbefalte innlegg

Vet d ligger tråder om fjerning av lim her men spør alikevel..

 

Noen som har tips til hva jeg kan bruke for å fjærne lim? Noen jeg kjenner hadde bilen sin på verkste for å utføre div reprasjon. der klarte de å ødelegge speilet å nå vil de ikke gjøre opp for seg..

De klarte da å ødelegge noe inni speilet som de da limte med ett blankt lim..

 

når bilen stod parkert hjemme å eier tok en titt hadde de brukt så mye lim at d hadde rent nedover døra på turen hjem.. noe som er mindre pent å se på..

hvordan får man bort dette?

 

Etter mye frem å tilbake slapp eier å betale for jobben som ble utført men de nektet å ordne skaden på døra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis det er brukt blankt superlim så er det ikke så mye som tar det uten å ta lakken i samme slengen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nektet å fikse døra???

 

HVilket verksted er dette? Er jo ufattelig dårlig service da!!! Ta en telefon til dagelig leder der, de pleier å være lettere å snakke med om slikt, da de ikke ønsker et dårlig rykte!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå husker ikke jeg hva firma het.. men dette ble gjort i oslo!

 

så da er d ikke stort å få gjort noe med da...: klø :

alle tips mottas med takk:)

Firma å kunden ble enige til slutt at hun slapp å betale for jobben de utførte samt delene.. dette kom da på rundt 6-7tusen..

De nektet å ordne døra..

 

Men har fortsatt lim på døra som skulle vært borte da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med sitrusrens eller "husvask" som de har på malerforretninger.

Brukte sisnevnte på min for å få bort limet etter emblemene bakpå bilen..

Bare husk å polere godt etterpå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke med er å prøve å sprute på noe citrus rens og se om limet løser seg opp. Citrus rensen tar mye lim o.l. ting, så det skader ikke å prøve. Har iallefall gode erfaringer med det på andre typer klistremerker og limrester.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte Industricleener for og får bort limrester på gammle A4`n jeg, det fungerte utmerket!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt debond til superlim har det på jobb og det løsner limet slik at det kan tørkes av.

Er et KENT produkt fra Frimanndal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ikke is-spray vil få metallet og limet til å utvide seg forskjellig, og det løsner/sprekker opp.

Regner med at døra ikke var avfettet før limet kom på, og da fester gjerne ikke slikt superlim superbra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er som Morten sier, cyanoakrylatlim er organisk, og må fjernes med en egnet debonder. En modellhobbyforretning har dette, men prøv på et lite synlig område først! Jeg liker best debonderen til Zap som jeg får hos Norwegian modellers. Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller gå på apoteket å kjøpe limløser;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.