Anbefalte innlegg

Har fått en ulyd foran på høyre side i dag. Den kommer helt sporadisk ved sakte kjøring og minner om en blanding av knirking (alá multiknirk), subbing og at noe er løst. Det som er merkelig er at det ikke lar seg fremprovosere. Har hatt en lengre tur nå hvor jeg har kjørt sakte, fort, bremset ned, aksellerert, kjørt i humpler, kjørt sikksakk osv. Først 50m før jeg var fremme ved garasjen kom lyden tilbake, men kun i et par sekunder for så å forsvinne igjen. Kan også kjenne det i rattet, så er helt klart noe i veien. Er ganske frustert, for merker ikke noe feil i det hele tatt før lyden plutselig er der. : bh :

Noen som har vært borti lignende eller har noen idé om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm det høres ut som du har et stag eller en foring som er gåen... ta av hjulet å se litt etter feil i første omgang!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka litt mer i dag og det virker som lyden kommer fra bremsene. Skivene foran er lovlig mye slitt, så mistenker at caliperen henger litt av og til. Det virker hvertfall ikke som om det er foring eller stag som lager lyden og den dukker opp hvis jeg kjører veldig sakte og bremser litt. Bremser jeg brått kommer den ikke. Var innom Bilxtra nettopp og kjøpte nye bremser foran og bak så da satser jeg på at det løser problemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så bra! kom med en liten update her når du har prøvekjørt:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Ble vel en mindre vellykket operasjon. Nå er subbelyden borte men er fortsatt knirking/knaking. Kan høres ut som drivknuten, men lyden kommer kun ved kjøring rett fram, så er litt merkelig det også : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.