Demontere GTI sideskjørt (golf V)

Anbefalte innlegg

Hei

Skal ta av GTI sideskjørtene på bilen for å få dem lakket, men er ikke sikker på hva som holder dem og hvordan få dem av uten å ødelegge dem. Er redd for å ødelegg formen eller knekke propper/fester mens jeg tar dem av , noen som vet en framgangsmåte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Skal kjøpe GTI selv nå og skal lakkere sideskjørtene og de andre plastdelene på bilen. Hvor mye betaler du for dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjørtene er festa med veldig god limbånd øverst langs dørene og to skruer under bilen.

Og ca midt på er det en liten langsgående plastlist festa i bilen som skjørtene "hviler" oppå i et lite hakk.

Ville løsna limen i toppen av skjørtet (en ekstra bit helt i bakkant hvor det går litt opp), skruene, for så og løfte det litt opp og så ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Skal ta av GTI sideskjørtene på bilen for å få dem lakket, men er ikke sikker på hva som holder dem og hvordan få dem av uten å ødelegge dem. Er redd for å ødelegg formen eller knekke propper/fester mens jeg tar dem av , noen som vet en framgangsmåte?

Hvis du ser på side 4 i tråden min (signaturen) så er det et bilde av denne festelisten. Eller så er det riktig som Finn Kristian sier; skjørtet er festet med dobbelsidig monteringsteip + en skrue i hjulhuset framme og to fester under i kanalen (lette å se). Mener å huske at det ligger en DIY på demontering av skjørt på Vwortex. Har linken hjemme, men nå er jeg dessverre på jobb. Hvis jeg husker det så kan jeg legge den ut senere i ettermiddag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hjelpen gutter! Fant også en fin beskrivelse på http://www.golfmkv.com (forøvrig en grei mk5 GTI side) ut i garasjen å begynne demontering as we speak.

@Andreas Eidal: Regner med at det kommer på ca 1000,- pr.del, altså ca 4000,- for frontspoiler, sideskjørt og bakfanger/diffusor..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tatt skjørtene av, men det henger endel lim/taperester igjen på bilen/skjørtene , noen som har tips hvordan jeg får fjernet dette, og om jeg får tak i ny tape når jeg skal ha skjørtene på igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har tatt skjørtene av, men det henger endel lim/taperester igjen på bilen/skjørtene , noen som har tips hvordan jeg får fjernet dette, og om jeg får tak i ny tape når jeg skal ha skjørtene på igjen.

Prøv å varme det opp med varmepistol e.l.

Hvis ikke funker nok citrus spray!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.