#1 Skrevet Juli 17, 2008 Monterte forge ventiler på S4en no,for dei som ikke vet so er det en 2.7tt. Men hadde reknet med dei laget litt lyd i og med att eg har opent filter, men det blei helt stilt(ikke att det gjer so mykje) ¨ Men det er vel ingen feil som gjer att dei er helt stille? Gamle orginal ventilene laget lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 17, 2008 Jeg monterte Forge på min s4 forrige uke, og den lager faktisk mer lyd.. Har nå luftfilterboks på vei så det blir forhåpentligvis stillere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 17, 2008 Kommer an på hvilken vei du monterte de det. Trykk inn på bunnen eller siden av ventilen ?? Setter du trykket inn på siden vil det bli ingen eller lyden kontra trykk inn fra bunnen. Den mest logiske måten synes jeg er trykk inn på bunn av ventilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 17, 2008 Har Forge-ventiler og åpent K&N-filter på min S4 også, det lager iallefall "dump-lyd". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 17, 2008 Min 1.8t plystrer ganske mye med forge 07 resirk og åpent filter. Hvilken fjær bestilte du med ventilene? Det kan jo tenkes at du har fått feil fjær slik at den ikke åpner, eller står åpen hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 17, 2008 Monterte den inn same vei som den gamle, det er ikkje akkurat god plass på desse bilane so veit ikkje om det er muleg å snu feil vei.. Fekk med tre forskjellige fjører og shims Monterte mjukeste fjøra og en shims i kvar ventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 17, 2008 prøv en stram fjør og legge 4-5 shims inni så får du nok lyd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 17, 2008 prøv en stram fjør og legge 4-5 shims inni så får du nok lyd:) Da har det jo ingen hensikt å montere en bypass-ventil....... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 17, 2008 prøv en stram fjør og legge 4-5 shims inni så får du nok lyd:) Det va no ikkje akkurat tilbake slag på turboen eg var ute etter... Treng no egentli ingen lyd, men det er rart alle andre laga lyd å ikkje min,er redd noke er blitt feil eg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 17, 2008 Det va no ikkje akkurat tilbake slag på turboen eg var ute etter... Treng no egentli ingen lyd, men det er rart alle andre laga lyd å ikkje min,er redd noke er blitt feil eg.. Sjekk ventilene om trykket kommer inn i bunn eller inn på siden. Kommer trykket inn på siden så snu de..da vil du få mye mere lyd. Prøvde begge veier på min S4,ble nesten lydløs med trykket inn på siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 18, 2008 Da har det jo ingen hensikt å montere en bypass-ventil....... Jeg bruker hardeste fjøra og 2 shims i min ventil nå, den åpner helt som normalt og gir ikke tilbakeslag. Det ble om mulig faktisk enda bedre respons etter giring, trykket kommer med en gang i motsetning til tidligere. Fantastisk deilig å kjøre med, og eneste lyden jeg har er plystring omtrent som en G-lader med kon-filter. Håper å få den bort med luftfilterboks.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 18, 2008 Sterkaste fjøra er no vel for sterkere trykk,min ladder 0.8bar so da burde det no vere greit med mjukeste hadde eg trudd.. Trykket kommer inn i bunn av ventilen og siden av ventilen er koplet i innsugs slangene.. Skjønner ingenting av dette gitt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 18, 2008 Trykket inn i bunn er jo slik det skal være, slik at trykket i bunn og trykket på topp utligner hverandre under pådrag, så går stempelet opp når gass-spjeldet lukker seg, og slipper luften ut på siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 23, 2008 Eg er fortsatt like lite lur på dette.. Nå har eg snudd ventilen på alle mulege måter og prøvd alle fjerene og shimser i forskjellige oppsett.. Og mine ventiler er like stille som døden, fatter ikkje dette, dei gamle laget lyd men desse nye ventilene er stille som graven.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 23, 2008 Trykk i bunn, og vacum på toppen, luft ut på siden.. Vis denne åpner hører man en psssssssssssjjjj lyd vis du har åpent luftfilter, men vis denne ikke åpner av noen grunn.. f.eks for stiv fjær eller lekasje på vacum slangen din så vil du få due lyd. Har akkurat montert min idag, satt self i den stiveste fjæra med shims, så er i tvil om den åpner i det hele tatt da det bare kommer due lyder i hytt og pine, skal prøve en mykere fjær imårra uten shims. Er jo ikke langt til hareid/ulsteinvik da om du er i tvil på noe:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 23, 2008 Har 2.8 liter og min montert slik som bilde. Låter plenty nok for min del. 0.8 bar så trenger du kun den "grunn" fjøra "grønn" som sitter i orginalt. Jeg har oppgradert til litt strammere fjør, men ikke noe forskjell på noe som helst som kunne merkes i bilen eller lyden: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 23, 2008 Trykk i bunn, og vacum på toppen, luft ut på siden.. Vis denne åpner hører man en psssssssssssjjjj lyd vis du har åpent luftfilter, men vis denne ikke åpner av noen grunn.. f.eks for stiv fjær eller lekasje på vacum slangen din så vil du få due lyd. Har akkurat montert min idag, satt self i den stiveste fjæra med shims, så er i tvil om den åpner i det hele tatt da det bare kommer due lyder i hytt og pine, skal prøve en mykere fjær imårra uten shims. Er jo ikke langt til hareid/ulsteinvik da om du er i tvil på noe:D Neida fin tur ut dit:) Men saken er att eg ikkje får verken due lyd eller svosj, og dette gjelder både ved mjuk og stram fjør, begynner å lure på om det er ørene som er tette:) Med dei gamle hørte eg no lyden inn i bilen,men kanskje lyden er so annaleis no att eg må stå ute og høre:) Får sjå imorga om ej kan få noken til å kjøre bilen mens eg lytter,men hører no alle desse 1.8Tene i ørsta og dei har no eit skikkeleg rabalder fram i motor rommet,og dei bruker forge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 24, 2008 finnes jo elektronisk dump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 24, 2008 Som andre så vidt har nevnt, dobbeltsjekk at du faktisk har skikkelig vakum på slangen som går inn på toppen(e) av ventilen(e). Er det noe surk eller styr der funker ikke ting som de skal, originalslangen som står på kan jo ha fått en liten rift eller "knekk" når de nye ble montert. Enkelt å sjekke vertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...