Bytte clutch på 90Q typ89 før motorbytte til 2.2t 10v?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 90 modell Audi 90Q typ89 10v, den har gått 293000km nå. Vet ikke om clutchen er byttet før på den, men ikke i mitt eie. Skal få en hjertetransplantasjon til en 2.2t 10v KGmotor nå, tror dere jeg bør bytte clucthen når den er uten motor? Ville dere gjort dette?

Eventuelt noen som har anbefaling på clutch, bare original? ;)

Takker for svar! Mvh.Marius.R.Grothe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

KG er 2.1:)

Står vel sikkert clutch på begge motorene da. er jo bare å ta de av å sjekke tilstanden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men bør man bytte til en som tåler mere juling? rundt 220hk.

Finnes KGmotoren fra 1987 i det hele tatt? Begynner å lure på hvilken motor jeg i det hele tatt har, leste litt og fant litt motstridende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo evt. sette inn sinterlamell med org. trykkplate, men tror ikke det skal være nødvendig.. sikkert noen andre her som vet det bedre enn meg, men...

motorkoden står jo innstempla på venstresiden oppe på blokka. min 200 var 87modell. MC kom med katalysator, lamdasonde osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var innstemplet KG så da er det ute av verden. Takk for svar du! ;) Håper flere kommer med innspill angående clutchbytte, bytter gjerne denne til noe mer solidt om det er lurt. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne. I håp om eventuelle forslag til hvilken clutch man skal velge ;)

Ikke bra den som satt på den 2.2t 10v motoren så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tips til forsterket clutch som passer 2.2t 10v KG motoren? Kom gjerne med link, hadde vært supert, så får jeg bestilt den. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trengte ikke forsterket cluch på min. holdt greit til kansje 230hk? aldri antydning til sluring. dette var sachs cluch. fåes kjøpt på for eksempel mekonomen tror jeg.:) den funket fint for min del

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pris for noe sånt da? =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.